Madalina Balan a explicat ca motivul principal pentru care multe companii aleg tara noastra pentru a externaliza aceste servicii sunt salariile mici, comparativ cu alte tarii, chiar si din vecinatate, si tocmai de aceea aceste centre au inregistrat mari cresteri ale numarului de angajati in ultimii ani.

"In Romania se externalizeaza servicii pentru ca suntem mai ieftini. Companiile externalizeaza anumite functiuni pentru a fi mai eficiente financiar, cu costuri mai mici, iar toate acestea le pot obtine angajand tineri aflati la primul job", a spus reprezentantul companiei de resurse umane Hart.

Astfel, majoritatea celor care ajung sa lucreze intr-un astfel de centru BPO sau intr-un call-center sunt tineri care se angajeaza pentru a capata experienta in piata muncii si un venit in plus in perioada studiilor sau imediat dupa absolvire.

Prin intermediul unui BPO o companie externalizeaza o parte din serviciile sale catre o alta companie ce detine expertiza, resurse si tehnologie. Cele mai frecvente functiuni externalizate sunt partea administrativa, vanzarile, call-center-ul si achizitiile.

Salariile intr-un BPO incep de la 1.200 de lei

Madalina Balan, managing partner Hart, a aratat ca in prezent salariile pentru un post de debut, pentru care nu se solicita experienta, incep de la 1.200 de lei si ajung la circa 1.700 de lei.

Citeste si:

"Un incepator poate depasi aceste sume daca este cunoscator al unei limbi straine nisate. De exemplu, un avantaj il au vorbitorii de germana care cunosc si daneza, un astfel de profil aduce cu siguranta si un salariu mai mare chiar daca este vorba despre un debutant", a aratat Maldalina Balan.

Pentru ca Romania sa se mentina o tara interesanta pentru outsourcing nu poate sa ridice prea mult nivelul salariilor in acest domeniu. Caci in locul nostru pot veni imediat tari precum Polonia sau India

Ce competente cauta angajatorii

Considerati nu de putine ori superficiali, mari iubitori ai timpului liber, nestatornici si dornici de recunoastere publica, tinerii din generatia Y, care reprezinta mare parte din angajatii din BPO-uri si call-center-uri sunt, in acelasi timp, doriti de angajatori, datorita performantelor lor la locul de munca, dar si a salariilor mai mici pe care le accepta.

Angajatorii cauta sa angajeze oameni care dau dovada de energie si pozitivism, care nu manifesta suisuri si coborasuri emotionale, angajati punctuali si seriosi si dispusi sa munceasca in echipe.

Hart Consulting activeaza pe piata locala din anul 2006, oferind servicii de consultanta in resurse umane: selectie, programe de evaluare si dezvoltare la nivel individual si de echipa, seminarii pe tematici de HR, studii de opinie a angajatilor.

Sursa foto: Minerva Studio / Shutterstock