Aceasta situatie este determinata de trei fenomene identificate in ultimii ani:

  • Abundenta de aplicanti necompatibili pe post, in unele cazuri chiar fara studii medicale, care impiedica identificarea candidatilor valorosi
  • Lipsa specialistilor pe anumite pozitii cheie, cauzata de inexistenta unei centralizari a joburilor medicale oferite in tara, precum si de lipsa unui sistem eficient de integrare profesionala pe piata muncii a absolventilor de studii medicale. Spre exemplu: in timp ce numarul total al absolventilor de Medicina de Laborator a fost de doar 5 persoane pe an in Capitala, numai in ultimele 3 luni tinerii specializati in acest domeniu au avut la dispozitie 6 oportunitati de angajare publicate pe o platforma online de recrutare de personal in domeniul medical
  • Exodul medicilor si asistentilor medicali in strainatate

In acelasi timp, chiar si atunci cand reusesc sa identifice candidati relevanti, angajatorii se confrunta cu probleme in a-i convinge sa aleaga compania lor in defavoarea competitiei. Candidatii aplica la mai multe joburi, iar considerentul financiar nu este singurul aspect evaluat atunci cand isi aleg un loc de munca. Si pe piata muncii din Romania, se observa din ce in ce mai mult adoptarea trendurilor occidentale, conform carora candidatii aleg compania care le ofera raspunsuri convingatoare la urmatoarele intrebari:

  • Ce oportunitati de cariera pe termen lung imi ofera acesta companie si daca exista un plan de dezvoltare in acest sens?
  • Cine sunt oamenii cu care voi lucra? Exista valori de grup care sunt aliniate cu valorile mele individuale?
  • Cum arata locul in care voi lucra? Am conditii de lucru care imi asigura confortul necesar desfasurarii activitatilor zilnice, inclusiv acces la echipamente tehnologice moderne?

Cum puterea de dezvoltare a companiilor medicale sta, in primul rand, in stabilitatea si performanta echipei, managerii de resurse umane acorda din ce in ce mai multa atentie promovarii brandului de angajator atunci cand se afla intr-un proces de recrutare.

In acest context al pietei medicale, managerii de resurse umane care isi doresc sa optimizeze procesul de recrutare tin cont de doua aspecte importante si din ce in ce mai populare. Acestea sunt: folosirea instrumentelor care sa le faciliteze accesul la candidati relevanti, si investitia constanta in brandul de angajator, atat in cadrul echipei, cat si afara acesteia, pentru a creste retentia angajatilor performanti pe termen cat mai lung.