Tot mai multe companii se preocupa de fericirea angajatilor lor dupa ce mai multe studii au aratat ca starea mentala a salariatilor influenteaza felul in care lucreaza si, in speta, bunul mers al organizatiei. Managerii tind sa creada ca singurul factor care are un impact asupra angajatilor este salariul, insa exista mult mai multe aspecte care conteaza pentru salariati. Iata cum poate un manager bun sa aiba angajati multumiti fara sa creasca bugetul de salarii.

Angajatii vor sa stie adevarul despre starea companiei

Potrivit TINYpulse, intr-un studiu al fericirii la locul de munca, angajatii din 300 de companii au plasat pe primul loc transparenta. Salariatii vor sa stie exact in ce stare se afla compania, pentru ca asta le ofera siguranta.

Bugetul nu va fi deloc afectat daca managerii lucreaza la imbunatatirea acestui aspect. Nu este nevoie de mariri salariale, ci doar de o legatura mai stransa intre coordonatorii departamentelor si personalul din functiile de executie.


Un mediu de lucru placut


Locul in care lucreaza efectiv este si el important pentru salariati. Un birou personalizat, cu o atmosfera care incurajeaza comunicarea si discutiile constructive conteaza mai mult decat am crede pentru angajati.

Pentru orasele mai mari, in care drumul pana la birou e problematic e important ca zona de birouri sa aiba in incinta sau in apropiere si alte facilitati – sali de sport, restaurante, spatii pentru relaxare. Acest parc din Cluj este un exemplu concludent cand vine vorba despre un loc cat mai placut pentru angajati, incluzand si o zona de retail, cafenea, un teren multifunctional de sport, chiar si o zona verde generoasa cu gradini interioare si lac.

Echilibrul dintre viata personala si viata profesionala

Un angajat fericit se poate bucura de viata sa personala – de familie si de hobby-uri. Daca munca ii acapareaza majoritatea timpului, va disparea implicarea si competitivitatea, in locul lor instalandu-se rutina si frustrarea.

Acesta este si motivul pentru care Suedia a introdus la inceputul acestui an programul de lucru de 6 ore. Tot pentru a echilibra munca si viata personala, francezii au interzis contactarea angajatilor dupa orele de program. Asadar, email-urile, sms-urile si telefoanele date dupa incheierea programului de lucru sunt interzise. Germanii iau si ei in calcul introducerea acestei reguli.

Posibilitati de crestere profesionala

Salariatii apreciaza enorm oportunitatile de invatare. Trainingurile, programele de mentoring sunt importante pentru un angajat care vrea sa avanseze in cariera. Daca nu i se ofera oportunitatea de a avansa, sansele ca un angajat sa paraseasca organizatia sunt mult mai mari. In plus, frustrarile ca nu exista un plan in ceea ce il priveste il vor face blazat si indiferent fata de indatoririle zilnice.

De asemenea, informarea personalului cu privire la oportunitatile de promovare sunt cel putin la fel de importante ca trainingurile. Cursurile de perfectionare sunt o adevarata pierdere de vreme daca participantii nu au sanse reale sa ajunga la o functie mai inalta, se arata intr-o analiza citata de Business Daily News.

Lucrurile mici fac diferenta


Managerii ar trebui sa acorde importanta eforturilor pe care le depun angajatii lor. Recunoasterea si rasplatirea pe masura ii face loiali pe angajati. Nu este neaparata nevoie de o marire salariala, o recunoastere verbala si o zi libera in plus ii multumesc pe angajati in aceeasi masura.

Voucherele oferite cu diverse ocazii, o zi a fructelor, o zi in care se ofera pranzul din partea companiei, o zi pe luna in care programul este scurt sau posibilitatea ca vinerea sa se lucreze de acasa – sunt doar cateva idei pe care le-au pus deja in practica unele corporatii care activeaza in tara noastra. Ele ii vor incanta pe angajati, iar bugetul nu va avea foarte mult de suferit.


Mai putine mailuri si sedinte


Sedintele interminabile si casuta de e-mail mereu plina sunt factori de stres pentru angajati. Meetingurile sunt utile intr-o anumita masura, insa trebuie sa recunoastem ca sunt de multe ori si o pierdere de vreme si le rapesc angajatilor concentrarea.

In locul e-mailurilor si a sedintelor, gaseste o modalitate mai rapida de a discuta cu angajatii, un program de messenger intern, cu mesaje instant este foarte util intr-o companie si ajuta intreg personalul sa economiseasca timp.

Ce parere ai despre aceste modalitati de a creste gradul de multumire a angajatilor? Crezi ca ar functiona in compania in care lucrezi?

Sursa foto: creativecommons / Pressmaster / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri