1. Analizeaza bine fiecare departament si externalizeaza acolo unde este posibil

In locul unui departament intern de marketing, de administrare a personalului sau chiar de IT, lucrul cu o firma specializata in astfel de servicii s-ar putea sa fie mult mai ieftin. Este mai convenabil sa platesti lunar o companie decat sa angajezi cateva persoane pentru care va trebui sa iei in calcul si toate taxele catre stat. Bineinteles, externalizarea nu este posibila cu orice departament, acest lucru depinde foarte mult de specificul businessului si trebuie aplicat dupa o analiza atenta.

Lucrul cu freelancerii este si el o modalitate de a taia costurile. In prezent, asistam la un adevarat fenomen in ceea ce priveste freelancingul. In Statele Unite ale Americii, statisticile efectuate in mai 2015 aratau ca 15,5 milioane de persoane lucrau ca freelanceri, cu un milion mai mult decat in mai 2014, noteaza fastcompany.com. Unele studii estimeaza ca pana in anul 2020, mai mult de 40% din populatia activa a Americii va renunta la forma traditionala de angajare.

2. Intretine bunurile in loc sa le inlocuiesti

Asa cum in lumea medicala se vorbeste despre prevenire in loc de tratare, in lumea business-ului vorbim de forme de intretinere a bunurilor importante. Deterioarea unor masini sau a unor utilaje presupune costuri notabile, atat pentru reparatii, cat si pentru inlocuire. In cazul in care este vorba despre utilaje folosite la productie este cu atat mai importanta grija la aceste aspecte.

De asemenea, flota auto a unei companii reprezinta o cheltuiala importanta, iar defectarea unui automobil poate duce la costuri extrem de mari. Daca vorbim despre o firma specializata in transporturi, buna functionare a flotei este esentiala. Pentru asta ar trebui sa iei in calcul solutii de intretinere de cea mai buna calitate si sa nu faci rabat cand vine vorba despre asta. Pe acest site vei gasi solutiile de care orice companie are nevoie pentru a intretine in mod corect o flota auto, atat pentru autoturisme, cat si pentru vehicule comerciale.

3. Acorda atentie gradului de multumire a angajatilor

Productivitatea angajatilor si loialitatea lor ii scuteste pe manageri de cheltuieli importante. Orice lider bun este atent la aceste aspecte, iar potrivit unui studiu citat de Fortune, angajatii fericiti sunt mai productivi. Acesta este si motivul pentru care managerii au inceput in ultimii ani sa se preocupe tot mai mult de multumirea angajatilor. Totusi, exista in continuare destul loc pentru imbunatatiri.

Ai putea crede ca fericirea angajatilor se poate obtine doar cu o marire salariala, insa ultimele analize au demonstrat ca nu este neaparat asa. Asigurarile medicale la clinici private, o zi libera in plus pe an, training-urile pentru perfectionare si posibilitatile reale de a promova in cadrul companiei sunt factori mai importanti pentru multumirea angajatilor. Teambuilding-urile, pranzul acordat din partea companiei, abonamente la o sala de fitness se numara si ele printre lucrurile apreciate de salariati.

4. Costurile sunt mai mici daca unii angajati lucreaza de acasa

Multa vreme lucrul de acasa a fost privit de manageri cu suspiciune, deoarece il asociau cu o productivitate scazuta. Totusi, ultimele analize au aratat ca angajatii sunt chiar mai productivi daca lucreaza de acasa. Alte avantaje ale sale ar fi faptul ca vei avea o chirie mai mica, angajatii nu isi vor lua o zi libera cand sunt bolnavi si se vor gandi de doua ori inainte sa paraseasca firma, se arata intr-un articol de pe entrepreneur.com.

Tehnologia a facut comunicarea la distanta extrem de facila, iar un angajat poate participa la meeting-uri chiar si din propria sufragerie. In plus, uneori chiar si cand sunt la birou, tot prin e-mail sau alte programe de instant messaging comunica, astfel ca lucrul de acasa pare a avea numai beneficii.

Ce parere ai despre aceste modalitati de a taia costurile? Ai pus vreunul in aplicare pana acum?

Sursa foto: Shutterstock