Orice manager este interesat de modalitati prin care poate taia cheltuielile. Multi dintre ei considera insa ca orice cheltuiala pe care o fac este absolut necesara si ca orice interventie poate afecta echilibrul companiei. Desi poate fi adevarat pentru anumite arii, exista si cateva modalitati prin care putem sa micsoram bugetul fara sa fie afectata activitatea companiei, scrie AJ Agrawal, CEO si fondator al Alumnify Inc., intr-un articol pe business.com.

Iata cum pot managerii sa taie costurile fara ca acest lucru sa aiba un impact negativ asupra activitatii firmei:

1. Alege un singur furnizor pentru toate produsele de birotica si papetarie

Alege o companie care sa iti furnizeze toate produsele de birotica si papetarie de care ai putea avea nevoie. In acest fel vei beneficia de discounturi si vei economisi nu doar bani, ci si timp. Achizitionand din acelasi loc si laptopuri, dar si produse de papetarie sau produse necesare curateniei, vei avea parte de preturi mai mici si nu va mai trebui sa pierzi timpul gasind cate o firma pentru fiecare in parte.

Aceasta companie le ofera clientilor absolut toate produsele de birou de care ar putea avea nevoie, de la produse de birotica si papetarie, trecand prin produse de IT&C si ajungand la consumabile, produse administrative si de protocol.



2. Ofera-le angajatilor posibilitatea de a lucra de acasa

Angajatii apreciaza foarte mult un program flexibil, insa managerii sunt adesea reticenti la aceasta idee deoarece considera ca salariatii lor nu se vor concentra la fel de bine daca lucreaza din propria sufragerie. In realitate insa, studiile au demonstrat ca persoanele care lucreaza de acasa sunt chiar mai productive decat cele care merg la birou zilnic.

Oferindu-le angajatilor posibilitatea de a lucra de acasa vor scadea in primul rad costurile de chirie, insa si alte cheltuieli vor fi micsorate odata ce salariatii nu mai lucreaza de la sediul firmei. Toata lumea are de castigat de pe urma acestei schimbari, iar programele gratuite de comunicare online fac extrem de usoara dialogarea chiar si de la distanta.

3. Colaboratori externi, internshipuri si PFA-uri


Programele de internship sunt extrem de utile pentru o firma. Studentii sau proaspetii absolventi sunt dornici sa invete cum functioneaza lucrurile in „campul muncii”, iar ei pot fi de mare ajutor unei companii deoarece preiau o parte din activitatile altor angajati. Perioada de internship poate fi considerata un training in vederea angajarii. Remuneratia lor este de obicei mai mica decat a unui salariat, iar taxele sunt mult mai mici.

Ia in calcul si colaboratorii externi pentru anumite activitati. Acestia au costuri mai mici deoarece firma nu plateste asigurari sociale si alte taxe pentru ei. Acelasi lucru este valabil si pentru colaborarile cu PFA-uri.


4. Ia in considerare barterele

Sistemul barter este foarte util si economic pentru o companie si nu este in masura sa afecteze in niciun fel activitatea ei. El implica prestarea de servicii contra altor servicii. In loc sa platesti pentru produsele sau serviciile furnizate de catre o firma, poti sa achiti sub forma de produse sau servicii ale propriei companii. Este un troc modern si multe firme deja apeleaza la el.

5. Promoveaza afacerea online

Promovarea online este de cele mai multe ori mai ieftina si are un efect mai rapid. In plus, unele dintre modalitatile de promovare online sunt si site-urile de socializare, precum Facebook sau Twitter, care pot contribui in mare masura la cresterea notorietatii unei companii. Online, publicitatea este mult mai bine targetata, iar sansele sa ajungi la publicul tau tinta sunt mult mai mari.

In ultimii ani, online-ul castiga tot mai mult teren, iar preturile raman mici in comparatie cu alte medii de promovare, se arata intr-un articol de pe portalul affordablewebdesign.com.


Ce parere ai despre aceste modalitati de a taia costurile? Crezi ca vor face diferenta in firma ta?

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri