Chiar daca le place locul de munca si compania pentru care lucreaza tinerii din generatia Y (nascuti in anii ’80 si intrati pe piata muncii in anii 2000) pot schimba totul daca anumite dorinte nu le sunt indeplinite. Cum vede un gigant de talia Coca-Cola relatia cu aceasta generatie, a povestit Simona Simion-Popescu, business services director in cadrul Coca-Cola Hellenic, in cadrul conferintei Inspiro, organizata de revista Progresiv.

Cu o experienta profesionala de peste 20 de ani, Simona Simion-Popescu s-a alaturat Coca-Cola Hellenic in urma cu sase ani, in rolul de director de resurse umane, acceptand trei ani mai tarziu functia de business services director la nivel de grup. Din aceasta pozitie conduce o echipa de peste 600 de oameni, multi reprezentanti ai generatiei Y, educati, vorbitori a 2-3 limbi straine. Aceasta organizatie, cu sediul la Sofia, Bulgaria, deruleaza activitati de contabilitate, finante, resurse umane, procurement si suport vanzari pentru pentru toate cele 28 de tari unde opereaza grupul Coca-Cola Hellenic Bottling Company, unul dintre cei mai mari imbuteliatori ai companiei americane la nivel mondial.

“Celor din generatia Y trebuie sa le construiesti un mediu pentru nevoile lor, nu mai merge sa le spui ce sa faca”, spune Simona Simion-Popescu, punctand cateva dintre “necesitatile” unei generatii care a spus NU programului de lucru de opt ore.

  1. Libertate de expresie. “Avem un Orange Box unde angajatii pun interbarile lor pentru management, uneori incomode, la care primesc raspuns. Sau exista o intalnire intr-o sala amenajata pentru a sustine 600 de personae, unde managementul sta in fata angaajatilor si le raspunde intrebarilor”.
  2. <<De ce?>> este foarte important pentru generatia Y. “Depunem efort sa facem oamenii constienti de valoarea lor in companie. E important sa creada in produsele si serviciile pe care le ofera, e important sa poata fi implicati in activitati de CSR.
  3. Gen Y sunt criticati pentru asteptari nerealiste in cariera. “Si mie mi-ar placea ca oamenii sa stea 3 ani intr-o companie insa unii <<alearga>> mai repede”.
  4. Gen Y iubeste feedback-ul.
  5. Gen Y vrea recunoastere, vrea un mediu de lucru pozitiv, iar oamenilor le place sa se distreze la job.

In Romania, sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola Romania - filiala a The Coca-Cola Company, pro­prietarul marcilor inregistrate - si par­tenerul sau Coca-Cola HBC, care imbuteliaza si distribuie produsele Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania. Imbuteliatorul Coca-Cola a intrat pe piata din Romania in 1991 si opereaza in prezent trei unitati de productie in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei. Compania are 14 puncte de distributie pe plan local.

Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a crescut anul trecut cu 11%, la 153,9 milioane de navete, iar imbuteliatorul de bauturi racoritoare a recuperat astfel o parte din declinul inregistrat in precedentii doi ani, de 9% in 2013 si 6% in 2014.

Credit foto: Tudor Vintiloiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri