Specialisti in resurse umane spun ca tinerii din aceasta generatie aleg sa isi schimbe locul de munca inainte de a solicita sau a incerca o schimbare in compania in care sunt angajati, potrivit News.ro.

"Pe de o parte, este de inteles si de asteptat ca tinerii sa schimbe joburile frecvent in primii ani de cariera, pentru ca doresc sa experimenteze, sa acumuleze experienta in domenii diverse. Ei nu constientizeaza ca experienta adevarata vine dupa ce stai mai mult intr-o companie, recomandabil minimum trei ani. Nu inseamna ca daca stai intr-o singura companie mai mult timp nu poti acumula experiente diverse, nu poti lucra in departamente sau roluri diferite. Din pacate, ei pleaca din companie inainte de a solicita sau incerca o schimbare in interior”, a declarat Monica Soare, managing partner Artwin Consulting.

De asemenea, studiul arata ca 33% dintre acesti tineri care urmeaza sa intre pe piata locurilor de munca cred ca vor ramane salariati ai primului angajator intre 1 si 3 ani.

In contradictie cu dorinta tinerilor de a-si schimba primul loc de munca dupa primul an, vin datele care arata ca pentru acesti tineri pe locul al doilea in topul criteriilor in alegerea unui job se afla stabilitatea locului de munca.

Citeste si:

"Vad aici doua aspecte. Pe de o parte, generatia Z (cei nascuti dupa 1995) au asistat la perioadele de criza economica, atunci cand s-au confruntat cu pierderea jobului de catre parinti si fratii mai mari. Au avut de suferit probabil din cauza insecuritatii jobului celor dragi si atunci apreciaza stabilitatea unei companii. Pe de alta parte, este vorba de acel egocentrism specific varstei, de care spuneam mai devreme. Ei sunt atenti la cerintele lor, fara a tine cont de nevoile celorlalti.” a explicat Monica Soare.

In ceea ce priveste cele mai importante calitati pe care trebuie sa le aiba un manager, pe primul loc in optiunile tinerilor din aceasta generatie se afla comunicarea, urmata de profesionalism, implicare, eficienta si creativitate.

"Eu il vad ca pe un lucru imbucurator, o dovada de maturitate si aliniere intre asteptarile candidatilor si cerintele companiilor pentru un manager de succes. Daca vom cauta in studiile de specialitate, vom constata ca inteligenta emotionala, care include si comunicarea, este un filtru care face in proportie de 90% diferenta dintre un manager mediocru si unul de succes. Comunicarea este trasatura care are cel mai mare impact asupra echipei si este normal sa ne dorim un manager care comunica bine” adauga specialistul in resurse umane.

Studiul a fost realizat de compania Artwin Consulting pe un esantion de 400 de tineri nascuti dupa 1995.

Sursa foto: zsirosistvan/Shutterstock.com