1. Updateaza-ti adresa de mail

Stiai ca esti judecat(a), aproape instant, (si) dupa adresa de mail? Si cand zicem adresa de mail, nu ne referim doar la numele efectiv (pisicutza69@x.com iti scade, nu-i asa, automat sansele la o prima buna impresie in business – n.r.), cat la domeniul ales.

A avea o adresa de mail la Yahoo, AOL sau Hotmail arata potentialului angajator/partener de afaceri ca nu esti in ton cu tehnologia. Mai mult, adresele de mail care nu au nicio legatura cu numele tau sunt de evitat.

Gmail este un pariu sigur si un standard pentru profesionisti. Vezi aici cateva sugestii pentru schimbarea inteligenta a adresei de mail.

2. Adauga o semnatura la mail

Odata ce ai o adresa la Gmail, ai deja baza pentru a-ti construi reputatia profesionala. Adauga-ti o semnatura la mail, astfel incat colegii si clientii, prietenii si familia sa te identifice foarte usor. Poti face acest lucru si din Outlook.

Citeste si:

Semnatura ar trebui sa includa celelalte adrese de mail ale tale, URL la profilul LinkedIn (personalizat), numar de telefon si alte conturi profesionale social media. Daca ai un logo de business, include-l si pe acela. Recruiterii si clientii nu ar trebui sa aiba nicio dificultate in a te gasi pe multiple canale si o semnatura bine pusa la punct ii poate scapa de potentiale frustrari.

3. Fa-ti cartea de vizita usor de scanat

Cartile de vizita sunt extrem de utile in intalnirile de business fata in fata. Si acest lucru nu se va schimba in viitorul previzibil. Ce s-a schimbat insa este faptul ca multi antreprenori si oameni de business scaneaza cartea de vizita, apoi o arunca/recicleaza. Si acest lucru inseamna, atentie aici, ca toate informatiile importante sa se afle pe o singura latura a cartii de vizita, nu si verso! Citeste aici un articol foarte bun despre design-ul cartilor de vizita.

4. Pastreaza-ti mult timp avatarul

Un avatar profesionist (fotografie a chipului tau) este esential pentru profilul tau de LinkedIn. Sugeram sa iei acea fotografie placuta, zambitoare si demna de incredere, si sa o folosesti pe toate retelele profesionale ale tale – inclusiv Facebook, Twitter, Instagram, Google+ si altele. Acest lucru este important mai ales daca esti in cautarea de un nou loc de munca sau doresti sa atragi noi clienti.

Iti doresti ca toate persoanele/companiile interesate sa iti recunoasca profilul imediat si sa pari o persoana consecventa, atenta la detalii. Liniile dintre viata personala si cea profesionala au disparut, nu face greseala sa consideri ca un recruiter nu te va cauta pe mai multe retele sociale, inainte sau dupa interviu. Citeste aici mai multe despre importanta avatar-ului.

5. Spune-ti povestea printr-un cover photo

In sfarsit, fotografia din spatele avatarului de pe Linkedin si majoritatea altor retele sociale este o oportunitate majora de branding. Aceasta se numeste cover photo si are rolul unui billboard subliniind ceea ce iti place si/sau esti specializat. Profita de aceasta oportunitate si spune-ti povestea printr-o fotografie de stoc sau originala – o poti construi chiar tu, aici. Apoi, joaca-te si creeaza ceva amuzant – ceva cel putin la fel de spectaculos ca tine.

Sursa foto: Shutterstock: Constantin Stanciu