In epoca digitala, calatoriile nu mai sunt privite ca un lux ci, mai degraba, ca o necesitate. Fotografiile cu destinatii exotice si excursii pline de aventura inunda news feed-urile generatiei Millennials, asa ca nu este deloc surprinzator ca o prioritate pentru aceasta generatie este sa experimenteze, sa calatoreasca si sa fie mereu conectata.

Generatia Millennials (sau generatia Y), tinerii nascuti intre 1980 si 2000, va ocupa, la nivel global, aproape 75% din forta de munca pana in 2025, potrivit unui studiu al Universitatii Bentley, iar asta ar trebui sa le dea de gandit angajatorilor care sunt realisti si inteleg ca au nevoie de un plan de atac.

O generatie care nu este orientata pe destinatie ci mai degraba pe traseu va pune in plan secund banii si se va concentra pe scop. Cum pot angajatorii in aceste conditii sa ii atraga si sa ii retina, pastrandu-si cheltuielile la limite minime:

Calatorii in interes de serviciu - cat mai dese

Pentru alte generatii, calatoriile in interes de serviciu erau un simplu beneficiu al fisei postului, insa astazi vedem ca generatia Millennials ia decizii in cariera pe baza abilitatii de a calatori. Astfel, ia nastere un concept total nou care combina cuvintele „business“ si „leisure“ intr-unul singur -„bleisure“.

De unde vine, insa, aceasta disponibilitate? Poate din faptul ca acestia au mai putine responsabilitati casnice (copii sau familii), prin urmare dispun de aceasta flexibilitate de a lucra pentru o anumita companie din orice colt al lumii. Asemenea oportunitati ii ajuta sa acumuleze experiente culturale si sa se dezvolte… pe banii companiei.

Dar nu doar generatia Y poate beneficia de pe urma calatoriilor in interes de serviciu, ci si angajatorii. Daca o companie privata decide sa acorde o diurna in limita a de 2.5 ori fata de indemnizatia bugetarilor, nu se mai plateste impozit. În acest caz, diurna nu este inclusa in venituri salariale si nu este cuprinsa in baza de calcul pentru contributiile sociale. Pentru a-si face o idee de ansamblu, orice angajator poate calcula rapid totalul cheltuielilor pe care le suporta cu un Millennial, cu ajutorul unui astfel de calculator de salarii.

Program flexibil si posibilitatea de a lucra de acasa

Multi s-ar infiora numai la gandul ca au apus vremurile cand era firesc si de la sine inteles ca angajatorii trebuie sa stea cu ochii pe angajatii lor, la propriu. Potrivit PwC Next Gen: A Global Generational Study, 66% dintre cei care fac parte din generatia Y au asteptari sa aiba un program flexibil si sa poata lucra de acasa.

Ce e drept, volumul mare de lucru de astazi ii face pe manageri sa-si petreaca mai toata ziua in sedinte si nu in proximitatea angajatilor; mai mult, mai toate companiile care tin pasul cu inovatia folosesc instrumente online precum toggl.com pentru monitorizarea in timp real a activitatii angajatilor, astfel incat prezenta fizica a acestora la locul de munca poate sa devina, cu putina asumare a beneficiilor, facultativa. Iar daca anumiti angajati sunt mai fericiti sa lucreze de acasa, cu siguranta acest lucru se va reflecta si in productivitatea lor, in loialitate si in costuri administrative per angajat mult mai mici.


Mediul favorabil ca sa fie mereu conectati

Aceasta generatie nu va vedea nimic nepotrivit in a-si lua cate o scurta pauza de la lucru ca sa posteze o intamplare pe Facebook sau sa urce o fotografie noua pe Instagram. Complet neproductiv, am putea sa ne gandim. Nu si daca acest obicei este incurajat sa se reflecte si asupra conturilor de pe retelele sociale ale companiei - posturi, like-uri, share-uri si comentarii. Promovare gratuita, asadar.

Un angajator ar trebui sa mearga un pic mai departe cu expresia „a fi mereu conectat“. Angajatii au nevoie de aceste prelungiri cibernetice specifice generatiei - tablete, smartphone-uri si laptopuri. Beneficiul este de ambele parti - ei sunt mereu conectati iar managementul, la randul lui, e conectat la progresul acestora.

La o scurta recapitulare, putem trage concluzia ca generatia Y este, poate, generatia care care schimba in cel mai interesant mod dinamica la locul de munca.

Sursa foto: Shutterstock / LOFTLOW / goodluz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri