EY a intervievat in cadrul studiului Global Generations 3.0 peste 3.200 de tineri cu varsta cuprinsa intre 16 si 18 ani, cunoscuti de asemenea ca Generatia Z, in legatura cu factorii care le influenteaza increderea in viitorii angajatori si in luarea deciziilor de angajare pe viitor. Doua treimi dintre acestia (66%) pun cel mai mare pret pe echitatea privind remuneratia, promovarea si oportunitatile de invatare la viitorul loc de munca, arata cercetarea EY.

Cand au fost intrebati in cine au incredere pentru a-i sfatui privind deciziile de angajare, respondentii din Generatia Z au spus ca cel mai probabil vor avea incredere in mamele lor (58%), urmate indeaproape de tati (53%). Aproximativ o treime declara ca ar avea incredere intr-un profesor (39%), sau frate (36%), dar si in angajatii companiei vizate, inclusiv interni (35%).

Cercetare mai arata ca majoritatea respondentilor de la nivel global (58%) declara ca experienta de lucru a parintilor lor a avut un impact pozitiv asupra nivelului de incredere pe care il au in viitorii lor angajatori.

Citeste si:

De cealalta parte, cei care spun ca experienta parintilor a avut un impact negativ asupra lor, indica drept motive faptul ca:

  • „parintele nu a primit o marire de salariu de multi ani” (39%);
  • „parintele nu isi agreeaza sau nu are incredere in seful sau” (33%);
  • „parintelui nu ii place locul de munca”;
  • „nu isi agreeaza / nu are incredere in colegi” (30% fiecare);
  • „nu agreeaza / nu are incredere in conducerea companiei” (28%).

Un sfert dintre adolescenti resimte un impact negativ asupra nivelului de incredere in viitorii angajatori atunci cand parintii lucreaza pentru o companie care a concediat angajati in urma unei restructurari.

Ce ar putea determina adolescentii sa aiba incredere in sefii lor?

Cei mai importanti cinci factori indicati de respondentii din Generatia Z care construiesc incredere intr-un sef sunt: „ma trateaza cu respect” (71%); „are un comportament etic” (65%); „remunereaza si promoveaza oamenii in mod echitabil, fara a discrimina in functie de gen, etnie sau mod de gandire” (64%); „comunica deschis si transparent” (62%); si „ia decizii intelepte de business” (61%).

Generatia Z prefera companiile mari

La nivel global, aproape jumatate dintre adolescentii cu varsta intre 16 si 18 ani declara ca atunci cand vor hotari sa se angajeze pentru prima data, vor prefera o companie de mari dimensiuni (48%), care are peste 2.000 de angajati, sau o companie de dimensiuni medii (45%), care are intre 500 si 1.999 angajati. 39% se gandesc sa isi inceapa propria afacere sau sa lucreze pentru o companie mica. Doar o treime ar opta pentru un loc de munca in institutiile de stat si mai putin de un sfert ar dori sa lucreze in domeniul serviciilor sociale sau in domeniul non-profit.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajati in peste 700 de birouri din 150 de tari. Cei peste 650 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale.

Sursa foto: Pixabay.com