Bazat pe o cercetare globala la care au participat peste 19.000 de reprezentanti ai generatiei Y din 25 de tari, studiul investigheaza atitudinile si opiniile milenarilor (cei nascuti intre 1982 si 1996) privind cariera lor.

Doua treimi dintre cei intervievati sunt optimisti privind perspectivelor lor. 62% s-au declarat increzatori ca, daca si-ar pierde principala sursa de venit maine, si-ar gasi un loc de munca la fel de bun sau chiar mai bun in termen de trei luni. Optimismul este mai ridicat in Elvetia si Germania, spre exemplu, decat in Italia si Grecia, reflectand climatul politic, economic si cultural din aceste tari.

Generatia Y anticipeaza o cariera prelungita. La nivel global, peste jumatate se asteapta sa munceasca dincolo de varsta de 65 de ani, 27% considera ca vor munci pana dupa 70 de ani, iar 12% considera ca nu se vor pensiona niciodata. Ponderea celor care considera ca vor munci pana la sfarsitul vietii este de 37% dintre japonezi, dar doar 3% dintre spanioli si 6% dintre elvetieni.

Contrar etichetelor de lenesi si neimplicati, angajatii din generatia Y muncesc la fel de mult, daca nu mai mult decat celelalte generatii, de la 52 de ore pe saptamana in medie in India, la 41 de ore pe saptamana in Marea Britanie si Australia. La nivel global, 26% din milenarii chestionati are 2 sau mai multe locuri de munca.

Pe fondul acestei activitati intense si prelungite, 84% dintre reprezentantii generatiei Y intentioneaza sa ia pauze pe parcursul carierei, dincolo de obisnuite concedii. Femeile prioritizeaza maternitatea (61%) si ingrijirea copiilor (33%), dar ambele sexe vor sa aloce un timp semnificativ pentru a se ingriji de propria persoana. 4 din 10 milenari (42% dintre barbati si 39% dintre femei), planuiesc sa ia pauze mai lungi de 4 saptamani pe parcursul carierei pentru relaxare, calatorie si vacante, iar 21% dintre barbati si 23% dintre femei prevad pauze pentru continuarea educatiei sau dobandirea de noi cunostinte si competente. In schimb, ambele sexe sunt mai putin dispuse sa isi intrerupa propria cariera pentru a-si sprijini partenerul in propria activitate (12% dintre barbati, si 11% dintre femei) ceea ce reliefeaza tendinta catre gospodariile cu doua venituri, in care ambii parteneri lucreaza.

Citeste si:

86% dintre milenari considera concediile si timpul liber o prioritate in cautarea unui nou loc de munca, pe locul 3 dupa bani (92%) si siguranta (87%). Siguranta este insa redefinita in cazul acestei generatii: majoritatea prioritizeaza parcursul. Ponderea celor care considera ca siguranta este reprezentata de loc de munca pe termen lung (27%) e egala cu cea a celor care considera ca siguranta inseamna detinerea unor competente profesionale care corespund cerintelor pietei. Majoritatea (46%) considera ca trecerea la un nivel profesional mai ridicat depinde de imbunatatirea competentelor si a calificarilor, iar 35% considera ca depinde si de mai multa experienta, acumulata prin roluri si sarcini noi. Ca atare, generatia Y isi doreste ca angajatorii sa le ofere oportunitati in acest sens, iar daca acest lucru nu se intampla, sunt dispusi sa caute aceste oportunitati la un alt angajator. Doua treimi considera ca timpul potrivit inainte de a fi promovati sau a-si schimba rolul este de 2 ani, iar un sfert spun ca e mai scurt de 12 luni, ceea ce confirma apetitul pentru noi provocari si roluri de portofoliu.

„Generatia Y este dispusa sa invete, pe timpul si pe banii proprii, este dispusa la moduri alternative de a munci, de la freelancing la proiecte de scurta durata, pentru a dobandi competentele si expunerea pe care o considera importanta. Angajatorii nu-si pot permite sa ignore aceste semnale clare, ci trebuie sa se inspire din noile moduri de munca si sa ia in considerare obiectivele si cerintele milenari, daca vor sa atraga si sa pastreze cele mai valoroase talente in organizatie,” spune Corina Bianca Gonteanu, director de marketing si comunicare al ManpowerGroup Romania.

ManpowerGroup ManpowerGroup a contractat compania de consultanta Reputation Leaders pentru a derula un studiu cantitativ global asupra a 19.000 de reprezentanti ai Generatiei Y si peste 1.500 de manageri cu responsabilitati de angajare.