Cum poate un business sa creasca cu o simpla pagina de Facebook

Ai nostri Discount Club s-a lansat in decembrie 2015 in Chisinau, o piata in care, la acel moment, singurii jucatori aveau proiecte de discount dependente de intervale orare sau de zile ale saptamanii. Contextul potrivit, deci, pentru un card unic de reducere disponibil la orice ora din zi.

In decembrie, cardul oferea discounturi la 100 de locatii, in vreme ce astazi, peste 350 de parteneri din Republica Moldova aplica reducerile agreate cu Ai Nostri Club. Asta inseamna 80% din piata Republicii Moldova, cu aproximativ 10 000 de utilizatori activi ai cardului de discount. E un mecanism simplu – cardul obtine posesorilor discount la restaurante, cafenele, puburi, cluburi, hoteluri, cluburi sportive, spa-uri, saloane de infrumusetare, magazine de haine, bijuterii iar aceste business-uri isi asigura un flux constant de clienti.

„Promovarea prin Facebook a fost lozul castigator pentru noi!“

Dincolo de identificarea unei nevoi in piata, Alexandr Paranicev, CEO-ul Ai Nostri Club marturiseste: „promovarea prin Facebook a fost lozul castigator pentru noi! Avand in vedere ca publicul nostru e conectat la tot ce inseamna social media, am investit imediat dupa lansarea paginii de Facebook Ai Nostri un buget zilnic de 50-100$, astfel incat informatiile despre facilitatile cardului sa ajunga in newsfeedul cat mai multor persoane a caror stil de viata ar beneficia de pe urma lui. “

O poveste care pare greu de reprodus in Romania. Ne-am intrebat, asadar, care ar putea fi celelalte elemente care au contribuit la transformarea unui card de reduceri intr-un obiect care nu lipseste din portofelul tinerilor moldoveni. „E drept, multe dintre povestile care s-au intors la noi spun ca word of mouth a functionat poate in egala masura in directia promovarii cardului. Si e, cumva, firesc. Daca mergi la un restaurant si te oferi sa achiti nota ca sa salvezi bani nu doar tie, ci si prietenilor, bineinteles ca toata lumea va dori sa stie mai multe despre cum functioneaza si care sunt beneficiile. Iar cei mai multi dintre acestia sfarsesc prin a ne contacta.“

De la Chisinau la Bucuresti, un oras unde mancatul in oras e o nevoie mai mult decat un obicei

In ceea ce priveste consumul, industria alimentara si distributia sub forma comertului functioneaza mai bine in afara universului domestic intr-un oras ca Bucuresti. Mesele in oras sunt o nevoie mai mult decat un obicei.

Mancatul in oras, una dintre principalele moduri prin care consumul alimentar exprima bun-gust, status si distinctie sociala este astazi atat despre experiente culinare cat si despre deconectare de la spatiul de lucru in vreme ce se satisface o nevoie primara. Iar acest lucru se vede cu ochiul liber in Bucuresti, unde numarul de angajati din cladirile de birouri si programul prelungit de lucru sunt factori de modificare a obiceiurilor de consum. Restaurantele care se pozitioneaza in proximitatea acestor cladiri cunosc un volum constant si sanatos de clienti.

Mai precis, la finalul anului trecut, numarul de angajati din cladirile de birouri clasa A si B din Bucuresti era de 204 062 persoane, conform unui studiu realizat de DTZ Echinox. Specialistii estimeaza ca numarul de angajati din Bucuresti care lucreaza in spatii de birouri ar putea ajunge la finalul anului 2016 la aproximativ 240 000.

Cu alte cuvinte, peste 200 000 de persoane mananca aproape zilnic la pranz la restaurantele si cantinele din proximitatea locului de munca, fac sport tot acolo, tin meetinguri in cafenelele din zona. In acestia, Alexandr Paranicev, CEO-ul Ai Nostri Club vede un public pe care principiile functionarii cardului Ai Nostri se potrivesc manusa:

„Bucurestiul este o provocare pentru noi; studiind piata am observat oportunitatile de dezvoltare a proiectului prin nevoile unei vieti active si dinamice, in special in randul profesionistilor cu agendele pline, dar si in randul celor care vor sa isi imbunatateasca calitatea vietii fara sa fie nevoiti sa se gandeasca la nota de plata. Mai mult, in acest moment, in Bucuresti nu exista proiecte similare.“ Un argument imbatabil pentru a lansa ainostriclub.ro.

Studiul Unilever Food Solutions din 2011 confirma faptul ca mancatul in oras este un ritual aproape sfant pentru bucuresteni. Motivele principale pentru care acestia iau masa in oras sunt:
• Eliminarea nevoii de a face cumparaturi si de a gati
• Mancatul in oras inseamna mai mult timp pentru socializare
• Experientele culinare noi sunt extrem de satisfacatoare

Cum trebuie folosit cardul ca investitia sa renteze iar experienta consumatorului sa fie imbunatatita

Potrivit autorilor volumului Eating Out: Social Differentiation, Consumption and Pleasure, restaurantul este locul unei desfasurari aproape teatrale, in care atmosfera, modul in care spatiul trimite informatii senzoriale si specificul servirii sunt elementele cu care acesta construieste experienta consumatorului. Fondatorul Ai Nostri Discount Club, este convins, insa, ca experienta consumatorului bucurestean poate fi imbunatatita si mai mult prin pretul pe care trebuie sa-l achite pentru ea.

Cardurile de reduceri le promit oamenilor ca le salveaza bani si ca mancatul in oras poate deveni mult mai accesibil. Intrebarea pe care si-o pune romanul cand afla de o asemenea oportunitate este daca taxa de 199 lei/an renteaza cu adevarat sau este o investitie la fel de paguboasa ca abonamentele la sali de fitness care expira fara sa fie folosite.

„Costul cardului nu este mare comparativ cu beneficiile aduse. Scopul nostru este crearea unui produs bine-definit, care sa aduca detinatorului pe langa reducere, o experienta memorabila, servire ireprosabila si produse de calitate. De aceea, incheiem parteneriate exclusiv cu localuri care au un rating mare pe booking.com si tripadvisor.com. Cei 199 lei pot fi recuperati si intr-o singura seara daca ne gandim ca discount-urile ajung pana la 40%.“

„Cardul Ai Nostri este potrivit pentru persoanele care sunt active, care ies frecvent sa serveasca masa in oras sau sa petreaca in week-end“

Niste calcule simple ne arata ca o iesire saptamanala in compania a 4-5 prieteni sau parteneri de afaceri poate duce la o nota de 400-500 lei. Iar cu o reducere de 10-15% se economisesc 40-60 lei. In functie de parteneriatul incheiat cu localurile de catre Ai Nostri Discount Club, reducerea poate ajunge si la 40%. In acest caz, se economisesc intre 160-200 lei.

Daca posesorul cardului frecventeaza doar localuri unde reducerea este de 10-15%, costul cardului poate fi recuperat, asadar, dupa 4-5 iesiri in oras.

Cum sunt primite cardurile pe piata din Romania si care sunt planurile de viitor

Alexandr Paranicev recunoaste ca e mult mai greu sa comunici pe o piata aproape imuna la mesaje de promovare. Insa provocarea initiala, cea de a dezvolta un minimum de 100 de parteneriate alaturi de care sa care sa porneasca la drum pe piata din Romania a fost depasita.

parteneriate, dezvoltarea portofoliului si pe o intelegere a nevoilor pietei de aici. Cea mai mare surpriza (pe care nu am comunicat-o inca) pentru detinatorii de card va fi faptul ca, in curand, va putea fi folosit pentru a beneficia de reduceri si in centre spa, saloane de cosmetica, sali de fitness, dar si pentru activitati de recreere precum: paintball, bowling, biliard sau ping pong“, ne dezvaluie Alexandr.

Cu alte cuvinte, nevoile zilnice pot sa ii coste mai putin pe oamenii activi cu un card de discount. Conform spuselor fondatorului, planul este ca acest card sa poata fi folosit in viitorul apropiat in inca 10 orase mari din Romania.

Sursa foto: Rawpixel.com / Shutterstock