1. Intocmeste o lista cu sarcini

In scoala, ai o lista intreaga de lucruri pe care trebuie sa le faci, fie ca este vorba despre returnarea cartilor la biblioteca, intalnirea cu un amic sau curatarea hainelor. La munca, intocmirea unei liste clare cu proiectele la care ti s-a cerut implicarea te poate ajuta sa iti organizezieficient timpul si sa iti prioritizezi sarcinile.

Poti face acest lucru foarte organizat intr-un fisier Excel, scrie Business Insider.

De asemenea, poti sa iti creezi un dosar cu copii ale proiectelor cu care te mandresti. Poate reprezenta un portfoliu cu munca ta, pe care o poti prezenta candva sefului sau te poate ajuta cand vei aplica pentru un alt job.

2. Fii activ in sedinte

Cel mai probabil, ai invatat ca pentru a absorbi mai bine informatia in timpul unui curs trebuie sa iti iei notite. Acelasi principiu se aplica si la locul de muunca. La fiecare sedinta la care participi, asigura-te ca iti aduci si un pix si o foaie, astfel incat sa poti nota punctele importante.

Aceste informatii iti vor fi de ajutor mai tarziu cand vei uita detalii ale unui proiect. De asemenea, in timpul sedintelor este bine sa iei cuvantul si sa iti exprimi opiniile.

3. Fa cunostinta cu colegii

Citeste si:

La fel cum ti-ai invitat colegii sa mancati impreuna la cantina scolii, la fel este important sa iti cunosti si colegii de la locul de munca. Iesi la o cafe sau organizeaza o intalnire rapida cu colegii pe care vrei sa ii cunosti mai bine.

Merita sa faci un efort pentru a-ti cunoaste colegii, iar rezultatele vor veni pe termen lung, mai ales daca veti fi in situatia de a lucra impreuna la un proiect.

4. Gestioneaza e-malurile si calendarul cat mai eficient

La facultate, e-mailuri se strangeau adesea necitite in casuta de e-mail, cu putine repercursiuni daca nu raspundeai vreodata la ele. Insa la locul de munca, sa uiti sa raspunzi unui mail de la un client, de exemplu, poate duce la un dezastru.

Este extrem de important sa iti pui la punct un sistem de clasificare a e-mailurilor dupa importanta, asa incat sa le ai in vedere pe cele care ard. La fel si in cazul calendarului. Poate in facultate nu ai avut nevoie de un calendar in care sa iti organizezi sarcinile, insa la job sigur va fi esential, pentru a te ajuta sa jonglezi cu numarul mare de intalniri, apeluri si programari.

5. Profita de avantajele pe care le ofera compania

Asa cum te implicai si in facultate in activitati extracurriculare, si la locul de munca poti lua parte la evenimentele pe care compania le organizeaza dupa program.

Aici, poate fi vorba de sporturi in echipa sau alte activitati, care te vor ajuta sa iti cunosti colegii. In cele din urma, oamenii si cultura de companie sunt elementele care fac experienta la locul de munca placuta sau din contra.

Sursa foto: Alex Brylov, Shutterstock