Felul in care se fac afacerile in 2016 este cu totul diferit fata de ce se intampla in zona businessurilor cu doar doua decenii in urma. Aproape totul s-a schimbat, iar managerii trebuie sa se alinieze la noutati, altfel risca sa conduca afacerile direct spre faliment.

Gene Marks, om de afaceri si autor a numeroase carti de business, explica intr-un articol publicat pe entrepreneur.com, ca in 1994, cand a pornit el prima afacere, lucrurile erau foarte diferite. El explica nenumaratele moduri in care s-a schimbat mediul business de-a lungul anilor si cum a fost nevoit sa se adapteze tuturor acestor schimbari. Iata ce modificari au survenit si ce au de facut in prezent oamenii de afaceri care vor sa atinga succesul:

Mereu disponibil la telefon si in orice alt mediu

Marks arata ca daca vrei sa ai succes in business in prezent, un factor esential este disponibilitatea aproape permanenta. Astfel de gadgeturi au facut ca orice persoana sa poata fi contactata de oriunde din lume, fie printr-un clasic apel telefonic, fie printr-un mesaj pe una dintre numeroasele aplicatii destinate comunicarii. Ele sunt, in mod cert, indispensabile pentru orice persoana ancorata in vremurile prezente, iar pentru antreprenori sunt absolut vitale.

Adaptarea pentru lucrul remote si cu freelanceri

Oamenii sunt din ce in ce mai putin dispusi sa se supuna unui program fix sau sa mearga in fiecare zi la birou. Acest lucru a tranformat foarte mult businessurile, pentru ca managerii trebuie sa se adapteze la lucrul remote si cu freelanceri.

Daca nu esti dispus sa accepti ca angajatii tai sa lucreze de acasa sau refuzi ideea de a colabora cu freelanceri, te opui trendurilor de pe piata si nu vei putea evolua. Potrivit inc.com, pana in 2020, numarul celor care vor lasa joburile clasice in favoarea freelancingului va creste galopant, si in Statele Unite va ajunge la 50% din totalul oamenilor care lucreaza. Acelasi site atentioneaza si ca in urmatorii patru ani procentul companiilor care vor accepta lucrul remote va ajunge la 89%.

Atentie sporita la noile metode de promovare

Internetul a shimbat enorm modul de viata al fiecaruia dintre noi. Zona afacerilor simte si mai mult schimbarea, iar modificarile se simt in mod special in cee ce priveste promovarea. Publicitatea digitala castiga tot mai mult teren in fata printurilor sau a reclamelor de la televizor, iar o afacere care nu are o prezenta online are foarte putine sanse de a atinge succesul.

Publicul s-a mutat in prezent pe internet, fie pe publicatii, fie pe site-uri de socializare, iar antreprenorii ar trebui sa fie constienti de acest lucru.

Gasirea angajatilor potriviti

Conform unui articol publicat pe LinkedIn.com, principala provocare a antreprenorilor in prezent este gasirea oamenilor potriviti. Resursa umana este esentiala pentru o afacere, indiferent de tipul ei, si oricat de mult s-au automatizat procesele, tot este nevoie de oameni pentru a face afacerea sa se dezvolte.

Diferenta fata de anii trecuti o face modalitatea de recrutare a personalului. Site-urile de socializare si companiilor specializate in recrutare reprezinta maniera actuala de a identifica cei mai buni candidati. Zilele in care anunturile se faceau in ziare au apus de mult, iar gasirea oamenilor potriviti pentru fiecare functie este o prioritate pentru un manager care tinteste cat mai sus.

Ce alte aspecte crezi ca s-au mai schimbat in ultimii ani in modul in care sunt administrate afacerile?

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri