Studiul global Leaders 2020 a mai aratat ca aceste companii au reusit sa inteleaga importanta implementarii unei astfel de strategii si sa-si depaseasca competitia in o serie larga de indicatori de performanta, in zone precum strategia pentru managementul capitalului uman sau nivelul avansat de utilizare a tehnologiei de catre angajati.

Astfel, companiile care beneficiaza de oportunitatile oferite de economia digitala au o probabilitate cu 38% mai mare de a inregistra cresteri de profit si venituri (76% versus 55%), au angajati mai satisfacuti (87% versus 63%), si se bucura de un grad de fidelizare mai mare a angajatilor (75% versus 54%).

In cadrul analizei, au fost identificati patru piloni principali prin care managerii conduc tranformarea digitala. Primul costa intr-o viziune a managementului care priveste integrarea tehnologiilor digitale in toate activitatile si la toate nivelurile companiei. Al doilea criteriu este reprezentat de accelerarea procesului de luare a deciziilor – organizatiile competitive pun accentul pe luarea deciziilor bazate pe date analizate in timp real, ce le ofera o viziune de ansamblu asupra tuturor proceselor din cadrul companiei.

Un alt criteriu este reprezentat de simplificare – reducerea complexitatii si birocratiei, prin punerea la dispozitia tuturor angajatilor a celor mai noi tehnologii. Un al patrulea criteriu consta in construirea unei forte de munca digitale – imbunatatirea aptitudinilor digitale nu numai la nivelul executiv, ci la toate nivelurile, ceea ce permite o utilizare la nivel strategic a acestor tehnologii.

Citeste si:

Transformarea afacerilor pentru economia digitala este si tema celei de-a 11-a editii a evenimentului SAP Forum, care va reuni, pe 13 octombrie, la Bucuresti, reprezentanti ai mediului privat si public.

La studiu au participat 4.100 de directori executivi si angajati din 21 de tari, acesta fiind realizat in trimestrul doi al acestui an. Principalele domenii din care provin companiile sunt: servicii financiare, retail, sectorul public, sanatate, bunuri de consum, servicii profesionale, productie si tehnologie.

SAP Romania, subsidiara locala a SAP SE, si-a inceput activitatea in 2002, numarandu-se printre primii furnizorii IT locali de top. Oranizatia a inregistrat, in anul 2015, o cifra de afaceri de 40 de milioane euro si un profit de 11 milioane euro. Si pentru 2016, compania vizeaza o crestere a afacerilor, pe baza accentuarii nevoii clientilor de a se adapta noilor modele de business impuse de tehnologiile digitale.

In prezent, peste 500 de companii din Romania utilizeaza solutii business SAP, acestea provenind din toate domeniile de activitate, precum productie, utilitati, bancar, asigurari, transport si retail.

Sursa foto: racorn, Shutterstock