Un studiu realizat de catre Deloitte arata ca 78% dintre angajatori considera ca e urgent sau extrem de important sa creasca retentia angajatilor, dar si sa imbunatateasca modul in care interactioneaza cu acestia. Iata de ce:

Ce inseamna, de fapt, loialitatea angajatului?

Specialistii in HR sunt de acord ca loialitatea include disponibilitatea angajatului de a ramane in companie chiar si cand aceasta trece printr-o perioada mai proasta, internalizarea si transformarea obiectivelor companiei in obiective personale, disponibilitatea de a petrece ore in plus la locul de munca, dar si dedicarea pentru atingerea scopurilor companiei. De asemenea, loialitatea se traduce si printr-o imagine pozitiva a companiei reflectata de angajati, care sunt cei mai buni oameni de PR pe care ii poate avea o corporatie care incearca sa-si construiasca o anumita reprezentare in ochii publicului.

Cum pot companiile sa castige loialitatea angajatilor din Romania?

Multi angajati se plang ca munca la birou i-a facut sa fie mai sedentari, pentru ca programul nu le mai permite sa ajunga la sala. Tocmai de aceea, 300 dintre cele mai mari companii din România au inceput foloseasca 7Card ca instrument de motivare si retentie a angajatilor, dar si pentru a le oferi acestora un stil de viata sanatos. E un model de business preluat cu succes din strainatate, care le permite angajatilor sa acceseze gratuit zeci de sali de sport din tara.

Cele mai raspandite beneficii extra salariale in companiile din Romania sunt oferirea tichetelor de masa, asigurarile medicale, dar si bonusurile de performanta, iar un abonament la salile de sport vine perfect in completarea acestora.

In SUA, acest model de business a prins foarte bine. De exemplu, compania FitBit are unul dintre cele mai bune programe de wellness pentru angajati, iar rezultatele nu au intarziat sa apara: costurile cu asigurarile de sanatate s-au redus, iar angajatii si-au luat mai putine zile de concediu medical de-a lungul anului.

„Vrem ca tot mai multi angajati din multinationale sa poata sa mearga la sala. Dar incercam sa tinem costurile sub control”, afirma managerul Benefit Seven.

Doi consultanti au lansat Benefit Seven, o companie prin care vor sa-i trimita pe corporatisti la tenis, fitness sau yoga

Doi consultanti au lansat Benefit Seven, o companie prin care vor...

Scott Hodges, specialist in PR, sustine ca mai important decat salariul este, in preferintele angajatilor, si un mix de beneficii pentru a influenta loialitatea acestora si satisfactia lor fata de locul de munca.

„Cu cat mai multe beneficii ofera un angajator, cu atat cresc sansele ca angajatii lui sa recomande compania drept locul ideal de munca. Atunci cand o corporatie nu ofera niciun beneficiu, doar 46% dintre angajati ar recomanda-o si altora, cand compania ofera intre 1 si 5 beneficii, procentul creste la 53, iar cand angajatii primesc peste 10 beneficii, 66% dintre ei sunt dispusi sa recomande compania si altora”, spune Hodges, citand un studiu MetLife.

De asemenea, 33% dintre angajati sustin ca au fost atrasi tocmai de beneficii la actualul loc de munca, in crestere cu cinci puncte procentuale fata de anul trecut. Cele mai cautate beneficii sunt pachetele de sanatate, care includ asigurari medicale, reduceri sau gratuitati la cabinetele stomatologice, dar si abonamente la salile de fitness.

Pe urmatorul loc in top se situeaza beneficiile flexibile. Practic, angajatii au posibilitatea de a-si selecta beneficiile dorite, in functie de interese, hobby-uri sau stilul lor de viata. Acest lucru este avantajos si pentru companie, care nu mai plateste pentru abonamente pe care angajatii lor nu le folosesc.

Poate fi cumparata loialitatea?

Un alt studiu citat de Workforce a incercat sa afle daca angajatii ar fi dispusi sa isi vanda loialitatea in schimbul unei recompense (un salariu mai mare, un pachet mai atractiv de beneficii, un program flexibil). In paralel, studiul a evaluat si factorii care influenteaza loialitatea. Rezultatele sunt cel putin surprinzatoare: 63% dintre angajati au raspuns „Da”, in timp ce restul au bifat „Nu”, dar au precizat ca „loialitatea trebuie castigata”.

Intrebati ce le influenteaza loialitatea, 97% dintre angajati au raspuns ca este vorba despre satisfactia pe care o au fata de locul de munca (activitati care sa faca o diferenta, oportunitati de avansare in cariera, dezvoltare profesionala si personala, recunoasterea si respectul sefilor, dar si un mediu de lucru flexibil si relaxat).

80% au fost de acord ca foarte mult conteaza si relatia pe care o au cu seful direct si cu colegii, (73%) dintre respondenti subliniind faptul ca, pentru ei, loialitatea fata de companie este sinonima cu loialitatea fata de superiorul sau mentorul lor.

Sa masori impactul loialitatii angajatilor asupra companiei este dificil, intrucat nu este un subiect care sa se preteze unei masuratori cantitative si cere aplicarea unei metode calitative. Cu toate acestea, o corporatie care isi face angajatii sa nu isi doreasca sa lucreze in alta parte si sa o recomande prietenilor si cunostintelor reuseste sa performeze mai bine in domeniul in care activeaza. Angajatii fericiti sunt mai productivi si mai dispusi sa dea tot ce au in interesul companiei, iar acest lucru poate deveni asul din maneca oricarei firme.

Asadar, companiile care isi doresc sa imbunatateasca retentia angajatilor competenti si sa ii stimuleze trebuie sa vina cu mai mult decat un salariu atragator si sa le castige increderea angajatilor aratandu-le ca se preocupa si de celelalte aspecte ale vietii lor.

Sursa foto: g-stockstudio / Shutterstock.com