Cum ar putea o companie fara prea multe resurse sa imprime la birou o atmosfera relaxata fara team-buildinguri scumpe si fara activitati care necesita un buget mare? Iata mai jos cateva lucruri pe care managerii care vor sa-si faca angajatii fericiti ar trebui sa le ia in conisderare.

Un singur lucru, pentru o multime de activitati

Nu e nevoie de prea multe resurse pentru ca angajatii si membrii unei echipe sa se cunoasca mai bine, sa fie mai uniti si mai veseli. Nu e nevoie decat de un manager creativ care sa puna in aplicare idei si de un astfel de panou, care poate fi folosit in nenumarate moduri distractive pentru angajati.

Pe el pot fi asezate imaginea zile, anuntul unui premiu simbolic pentru un angajat care a facut o treaba foarte buna, o fotografie inspirationala, orice are legatura cu domeniul de lucru si care ii scoate putin din atmosfera de job pe angajati. Mai mult, poate fi organizata si o competitie interna legata de ce ar trebui sa fie afisat acolo.

Un joc simplu, care sa relaxeze mintea

Creativitatea si gasirea de solutii la diverse probleme fac parte dintr-o zi de lucru obisnuita. Uneori, insa, mintea area un mic blocaj. Pentru a rezolva un astfel de blocaj, un joculet simplu care sa faca mintea sa se relaxeze este foarte util. Cand creierul este relaxat si se ocupa de o activitate placuta, ideile curg mai usor, pentru ca se elibereaza dopamina, spun oamenii de stiinta.

Asadar, un joc simplu va fi de mare ajutor pentru a creste creativitatea la birou. O tabla de darts sau un set de minigolf sunt genul de jucarii de birou care contribuie la relaxarea totala a mintii si, prin urmare, la gasirea mai rapida de solutii pentru diverse probleme.

O ora de muzica ajuta la imbunatatirea starii de spirit

Muzica are o multime de efecte benefice asupra starii noastre de spirit. Ea ajuta si la cresterea eficientei, la relaxare, iar un studiu recent realizat la Universitatea Cornell a aratat ca este de ajutor cand vine vorba despre munca de echipa. O ora pe saptamana de muzica ambientala este o idee excelenta si foarte usor de pus in practica intr-un birou, angajatii vor fi mai binedispusi si, cu siguranta, muzica nu-i va deranja.

O competitie sportiva

Este deja stiut faptul ca miscarea este sanatoasa, asa ca o competitie sportiva ogranizata la birou este o modalitate foarte buna pentru ca toti angajatii sa se cunoasca mai bine, sa se puna in miscare si sa se bucure de compania colegilor. Se pot face o multime de astfel de competitii, pe diverse sporturi, cu resurse foarte mici.

O idee este organizarea unei intreceri la un picnic, o alta este impartirea pe echipe si organizarea unui meci de handbal, fotbal, baschet (in functie de numarul de angajati), sportul care pare a fi cel mai popular intr-un spatiu de lucru poate fi utilizat intr-o competitie interna. Un premiu ce consta in bani, ori intr-o zi libera este potrivit si va face competitia mai interesanta, pentru ca are o miza.

Acestea sunt doar cateva moduri prin care un manager preocupat de starea de spirit a angajatilor poate sa aduca o imbunatatire simtitoare, insa mai sunt o multime de alte activitati potrivite pentru locul de munca, ce vor da un aer degajat la birou si ii vor ajuta pe angajati sa devina mai creativi si mai eficienti. Care dintre ele ti se pare cel mai usor de pus in practica?

Sursa foto: Shutterstock