Schneider Electric, o companie cu activitate in managementul energiei si automatizari, are in prezent 285 de angajati, dintre care jumatate in centrul care ofera suport in limbi straine pentru 25 de tari, iar alti 100 de angajati lucreaza in organizatia comerciala, care se ocupa de vanzarea produselor Schneider Electric catre clienti din Romania. In acelasi timp, 30 de persoane sunt angajate in companie la nivel global, insa activeaza din Romania.

Esti interesat de domeniul HR? Te invitam sa te inscrii la conferinta WS2GROW, din 3 noiembrie, in care vom vorbi despre cele mai potrivite metode de dezvoltare personala si despre cum poate fiecare organizatie sa isi dezvolte echipe puternice si lideri inspiratori.

Ce candidati cauta compania

"Noi avem planuri de angajare tot timpul, in centrul de suport cautam constant oameni. In momentul de fata, cautam limbi exotice si ne uitam dupa croata, maghiara, slovena si chiar si germana, primele trei fiind mai greu de gasit. De asemenea, tocmai am incheiat recrutare de bosniaca si macedoneana, insa nu am gasit romani, desi am cautat atat pe piata din Romania cat si afara", a explicat Cristina Mancas.

In prezent, Schneider Electric angajeaza 15 oameni, dintre care noua pozitii sunt in centrul de suport. De asemenea, compania cauta angajati pentru departamentele de vanzari, marketing, calitate si contabilitate din organizatia comerciala.

Unul dintre beneficiile oferite, considerate importante de angajator, este planul de cariera, care le da angajatilor sansa se evolueze pe alte pozitii.

"Nu suntem un centru de suport clasic, in care vorbesti la telefon sau lucrezi la calculator intr-o bucatica de spatiu. Avem un plan de cariera, asa incat oamenii sa poata progresa. Depinde de potentialul fiecaruia, insa planul de cariera in departamentul de suport se intinde pe trei ani de zile, astfel ca dupa trei ani un agent poate fi considerat ajuns la maturitate si poate primi noi atributii. Avem, de exemplu, colegi vorbitori de greaca care au fost promovati de la suport clienti la departamentul de training", a aratat Mancas.

Citeste si:

De asemenea, intre beneficiile oferite de companie angajatilor, pe langa salariu, se numara asigurarile de viata si cele medicale, masajul la birou, fructe proaspete si activitati de well-being, intre cele mai populare numarandu-se cursurile de mandala, de parenting, de prim ajutor sau de aranjamente florale.

"Nu cred ca oferta salariala ar trebui sa atraga pe cineva vreodata. Important este sa se ofere un pachet (de beneficii - n. red), pentru ca mai devreme sau mai tarziu va veni cineva care va da mai mult. Tocmai de aceea noi oferim un pachet, in care salariul este o parte", a precizat reprezentantul Schneider Electric.

Este important sa stii ca ai unde sa cresti intr-o companie. Cine s-ar duce intr-un loc unde ar face toata viata doar copii xerox?

Cum recruteaza compania

Pentru a gasi candidatii potriviti, care sa fie vorbitori de limbi straine, dar sa aiba si pregatire superioara intr-un domeniu, compania Schneider Electric apeleaza la majoritatea mijloacelor de recrutare, de la prezenta la targuri la afise lipite in facultati.

"Mergem in facultati, apelam la grupurile de vorbitori de limbi straine de pe Facebook, postam pe site-uri de cariere, am lipit si afise in facultati si cautam si prin recomandari", a mai spus Mancas.

Schneider Electric, companie cu activitate in managementul energiei si automatizari, a realizat venituri din vanzari de aproximativ 27 de miliarde de euro in anul fiscal 2015, cei peste 160.000 de angajati deservind clienti din mai mult de 100 de tari.

Sursa foto: Bacho, Shutterstock