In 2016, numarul angajatilor din generatia Millennials a crescut. Incet, incet, ei acapareaza birourile marilor companii si isi impun propriile reguli. Supranumita generatia job-hopping, ea cuprinde tinerii nascuti intre anii 1985 si 2000, care isi schimba des jobul si sunt mereu in cautarea unui loc de munca mai bun.

Au crescut expusi la mass-media, la tehnologii avansate si au fost puternic influentati de raspandirea internetului. Tocmai de aceea sunt si foarte diferiti in comparatie cu generatiile anterioare. Ei abordeaza serviciul, banii si viata, in general, intr-un mod nou, care ii mira pe parintii lor si care pare de domeniul SF pentru bunicii lor. Care le sunt cerintele si ce aduc pretios intr-o companie.

Atmosfera de la birou si o motivatie puternica, foarte cautate de Millennials

Intr-o scrisoare deschisa publicata in Forbes, o reprezentanta a acestei generatii atrage atentia asupra importantei unui scop. „Am fost crescuta crezand ca pot schimba lumea. Sunt nerabdatoare sa-mi arati ca munca mea conteaza, chiar si putin. O sa fac copii xerox, o sa aduc cestile de cafea, o sa fac munca de jos. Dar nu o sa o fac pentru ca tu sa-ti cumperi o masina noua. O sa-ti dau ce am mai bun, dar trebuie sa stiu ca activitatea mea face o diferenta in ceva mai important decat propriile tale calcule“, scrie ea in scrisoarea catre management. Daca angajatorul nu tine cont de aceste lucruri, el va fi repede parasit.

Unele firme au inceput sa realizeze aceste lucruri si sunt conduse chiar de un reprezentant al acestei generatii. Acest lucru se poate vedea cu ochiul liber privind la ofertele acestea de locuri de munca. Doar din descrierile posturilor, din felul in care comunica firma care a postat anuntul si din felul in care arata birourile iti poti da seama ca lucrurile s-au schimbat. Se vad printre ele fotografii cu birouri pline de culoare si cu angajati veseli in timp ce se dau in leaganul de la birou (da, exista un leagan la birou).

Millennials pleaca repede atunci cand nu au parte de o motivatie puternica si cand atmosefra de la locul de munca nu le este pe plac. O atmosfera inchistata, prea sobra si care nu le da voie sa se exprime ii va determina sa paraseasca locul de munca. Lipsa unei provocari, o munca repetitiva, in care nu mai este nimic de descoperit sunt si ele motive pentru ca ei sa schimbe jobul.

Timp pentru viata personala, program flexibil si un salariu bun

Tinerii din aceasta generatie nu mai sunt foarte dispusi sa munceasca peste program. Vor timp pentru a se bucura de familiile si de pasiunile lor. Nu prea se impaca nici cu programul fix, de 9.00 – 18.00, preferand, in schimb, un program flexibil, pe care sa si-l conceapa singuri. Asta nu inseamna nici pe departe ca nu vor sa munceasca. De altfel, o analiza citata de revista TIME arata ca ei muncesc mai mult decat reprezentantii generatiei X si decat baby-boomers.

Cand vine vorba despre salarii, vor sa fie platiti in asa fel incat sa se poata bucura de viata. Pentru ca le place atat de mult sa cheltuie, au nevoie de salarii pe masura si rar accepta minimul pe economie.

De ce ii vor companiile atat de mult

Par pretentiosi, cu cerinte multe si cam dificili, insa sunt si niste angajati de dorit. Folosesc de mici tehnologia, asa ca se descurca foarte usor cu gadgeturile si cu noile medii de comunicare. Se adapteaza foarte repede la schimbare si sunt deschisi la idei noi. Sunt creativi si au mereu ceva de zis in ceea e priveste imbunatatirea ritmului de lucru, fiind mai degraba orientati pe calitate decat pe cantitate.

Vor feedback de la manageri, tin cont de el si sunt la curent cu ce se intampla in domeniul lor. Se documenteaza in legatura cu schimbarile din aria lor de lucru, ce a mai aparut nou si sunt mereu preocupati de dezvoltarea personala si profesionala.

Millennials au, in mod cert, un comportament diferit fata de cel al generatiilor anterioare. In curand, ei vor reprezenta principala forta de munca, asa ca cerintele lor vor deveni, mai devreme sau mai tarziu, o norma la locul de munca.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri