Specialistii in piata muncii considera ca importanta salariului de baza difera, in primul rand, de modul in care angajatul se raporteaza la jobul sau, daca il vede ca pe un simplu generator de venituri sau ca pe o baza in cariera.

"Daca salariul este privit ca un mijloc de subzistenta si principalul motiv pentru care candidatul se angajeaza este suma pe care o va primi la finalul fiecarei luni, atunci acesta este plasat pe primul loc si nimic nu va avea intaietate in fata acestei nevoi. Si asa este normal. Fiecare are nevoile lui, mai importante sau mai putin importante, excat ca in piramida lui Maslow, atat de cunoscuta. Avem nevoie de siguranta platii facturilor, a securitatii personale, si mai apoi avem nevoie de recunoastere sociala si dezvoltare personala. Daca un candidat entry-level priveste jobul ca pe o oportunitate de dezvoltare profesionala si personala, si este suficient de inteligent incat sa priceapa ca, pe termen lung, acesta ii va asigura un nivel salarial mult mai ridicat, atunci salariul nu va mai ocupa primul loc", a explicat Iulia Dumitrescu, HR &Recrutiment Manager in cadrul agentiei de recrutare Persons.

Asa cum am spus mai sus, angajatii interesati in mod special de dezvoltarea unei cariere vor aprecia mai mult oportunitatea unui loc de munca intr-o companie serioasa, un manager ferm, dar bine pregatit si gata oricand sa le raspunda intrebarilor si curiozitatilor si mai apoi salariul

Salariul mai prinde topul 3 al dorintelor angajatilor?

Cristina Savuica, sefa companiei de recrutare Lugera, considera ca pentru rolurile in care nu exista alte beneficii, salariul intra in top trei ca importanta.

"La fel de importante, insa, pentru acceptarea ofertei in aceste situatii sunt programul flexibil, localizarea sau asigurarile medicale. Pentru rolurile in care veniturile includ o componenta variabila, bonusuri si comisioane, salariul conteaza mai putin", a explicat aceasta.

Trainerul Bogdan Comanescu este de parere ca salariul nu mai are puterea de a-i face pe oameni sa munceasca.

"Salariul este, in continuare, un factor de «igiena», nu un factor de motivatie. Salariul atrage oamenii in companie, dar nu ii face sa munceasca. Frica de a-si pierde salariul ii face sa isi indeplineasca sarcinile, nu salariul in sine", a precizat Comanescu.

Cred ca nu exista exemplu mai clar decat angajatii din administratie. In marea majoritate a cazurilor, salariile lor sunt extrem de mari, dar nivelul lor de motivatie este cel pe care il stim toti!

Diferente intre generatii

"Daca pentru generatia X, salariul, posibilitatea de a creste in cadrul companiei, siguranta jobului si echilibrul dintre viata profesionala si cea personala sunt importante, generatia Y isi doreste timp liber platit, posibilitatea de a lucra de la distanta, de a-si stabili propriul program, acces la resurse, oportunitati de crestere profesionala, dar si flexibilitatea de a-si alege singuri beneficiile", considera Cristina Savuica.

Citeste si:

Si Iulia Dumitrescu, Persons, a aratat ca pentru angajatii din generatiile Y si Z, beneficiile extrasalariale se afla in topul preferintelor acestora, atunci cand iau in considerare o oferta de angajare din experienta naostra.

"Tinerii sunt destepti, informati, iar oferta e vasta, de ce sa nu recunoastem. Dar desigur ca acest lucru este influentat in mare parte si de industria despre care vorbim. Un exemplu in acest sens pot fi candidatii din domeniul IT, pentru care oferta de angajare este extrem de generoasa si pentru care beneficiile salariale nu mai sunt atat de importante, dar nici nu e indicat sa lipseasca, de vreme ce majoritatea companiilor le practica. Acestia castiga, de regula, suficient de bine incat sa negociere in primul rand salariul iar apoi alte lucruri aditionale. In alte cazuri, procesul de recrutare tinde sa devina o negociere intre doua entitati (angajat si angajator), fiecare oferindu-i celeilalte anumite beneficii, astfel incat rezultatul final sa o colaborare de tip win-win si pe termen lung", a precizat Iulia Dumitrescu, HR &Recrutiment Manager la Persons.

Pe de alta parte, cand sunt intrebati care sunt elementele care le fac de calitate viata de la serviciu, angajatii cred ca un salariu bun, pasiunea pentru munca si un nivel scazut de stres intra in top, se arata intr-un studiu realizat de Up Romania, furnizorul de carduri si tichete valorice.

Insa, pe langa acestea, importante sunt pentru salariati si o buna colaborare cu managementul si un program flexibil.

Esti interesat de domeniul HR? Te invitam sa te inscrii la conferinta WS2GROW, din 3 noiembrie, in care vom vorbi despre cele mai potrivite metode de dezvoltare personala si despre cum poate fiecare organizatie sa isi dezvolte echipe puternice si lideri inspiratori.

Sursa foto: pathdoc, Shutterstock