Vrei un job mai bun sau iti doresti sa avansezi in cariera ori sa devii un lider care ii inspira pe ceilalti si simti ca lucrurile se misca lent sau rezultatele intarzie sa apara? Crezi ca abilitatile tehnice pe care le ai ar trebui sa fie suficiente? Mihai Stanescu, unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in coaching din Romania, spune ca multi manageri nu sunt atenti la cateva lucruri de baza, dar extrem de importante, precum modul in care arata, se comporta si comunica, elemente care le pot usura ascensiunea in cariera, daca sunt tratate cu atentie.

"Fiind in contact cu manageri si cu seniori cu multa experienta in organizatii, in marea majoritatea cazurilor am observat ca in companii nu exista succesori suficient de valizi ca lideri. Si nu ma refer ca nu au competente tehnice, pentru ca sunt oameni foarte destepti, numai ca din punct de vedere al leadershipului, desi fac multe cursuri, nu se prezinta ca niste lideri in posibilitatea de a fi succesori. (...) Nu le lipsesc competentele tehnice, ci le lipseste un anumit tip de prezenta", a explicat Mihai Stanescu.

Potrivit acestuia, managerii care isi doresc sa evolueze din punct de vedere profesional ar trebui sa puna un accent deosebit pe consolidarea unei prezente executive, element care are la baza trei componente universale:

  • Modul in care arati (Appearance)
  • Modul in care te comporti (Behavior)
  • Modul in care comunici (Communication)

"Sunt trei lucruri de baza, dar tocmai pentru ca sunt de baza sunt sarite, pentru ca romanul este intelectual, romanul stie sa faca multe lucruri. Multi oameni considera ca daca au cunostinte, nu mai conteaza modul in care arata, de exemplu, insa aspectul este important", a precizat Stanescu.

Potrivit acestuia, prezenta este necesara oricarei persoane care isi doreste sa devina un lider care ii inspira pe ceilalti, isi doreste sa fie ales pentru a avansa in cariera, pentru a fi remarcat si admirat sau pentru a sti cum sa gestioneze situatii dificile cu calm.

Cum poti sa ai o prezenta executiva reusita

Aspectul estetic este extrem de important in mediul de business, acesta stabind pozitia pe care o detii sau nivelul la care te raportezi.

Este necesar sa avem un aspect ingrijit cu haine care sa inspire si sa prezinte interlocutorului statutul si integritatea celui cu care vorbeste. In cazul unui interviu primele 15-20 secunde sunt cruciale si stabilesc exact viitorul angajatului

Astfel, barbatii trebuie sa isi gaseasca masura potrivita pentru haine, sa isi aranjeze parul, sa fie atenti la detalii, sa poarte un ceas clasic, sa aiba pantofii curati si sa adopte un stil clasic.

In cazul femeilor din business, in ceea ce priveste aspectul estetic, trebuie sa isi pastreze parul ingrijit, sa poarte sacou, sa nu aiba mai mult de doua bijuterii, sa aiba grija la lungimea fustei si sa poarte pantofi comozi.

"Am intalnit sute de oameni de business care nu stiu sa se imbrace sau nu se imbraca adaptat postului. (...) Este o metafora ca oamenii din corporatie se imbraca doar la costum, ca niste pinguini, pentru ca trebuie. Insa nu trebuie sa te imbraci la costum, poti sa te imbraci cum vrei, insa prin modul in care o faci trebuie sa reusesti sa le arati oamenilor calitatile pe care le ai", a mentionat Stanescu.

Impresia mea este ca este o lipsa de preocupare. Oamenii s-au obisnuit din anii `90 sa zica ca daca ai un costum inseamna ca esti om de afaceri, adica hot. E ciudat pentru ca haina il face pe om, adica il arata pe om in ochii celorlalti, nu il ascund

In ceea ce priveste comportamentul, executivii trebuie sa fie atenti la postura pe care o adopta, care poate influenta rezultatele unei intalniri.

De exemplu, daca stai intr-o pozitie de dominanta, care sa exprime putere, vei emana o prezenta executiva pozitiva, vei avea impact asupra colegilor si colaboratorilor.

In concluzie, corpul nostru poate modifica mintea. Mintea poate modifica comportamentul. Comportamentul poate modifica rezultatele

Si modul in care o persoana comunica in mediul de business ii poate influenta evolutia, intrucat limbajul, atat al trupului cat si cel verbal pot sa isi aduca aportul asupra rezultatelor unei conversatii sau intalniri.

"Poti sa generezi incredere doar din tonul vocii, pentru ca anumite inflexiuni genereaza trairi. (...) Cunosc mii de oameni care vorbesc in aceeasi nota, iar in jumatate de ora audienta adorme, indiferent cat de interesant este ceea ce prezinti", a aratat Mihai Stanescu.

O modalitate usoara de a analiza si gestiona mai bine comunicarea ar fi sa urmaresti urmatorul model: HAIL care reprezinta un salut in limba germana, precum si abrevierea folosita pentru principiile comunicarii.

Astfel, in comunicare este important un om de business trebuie sa dea dovada de onestitate (honesty), autenticitatea (autenticity), integritate (integrity) si iubire (love).

Mihai Stanescu a explicat ca aceste lucruri sunt educabile, motiv pentru care a si pus in practica un workshop dedicat acestui subiect, denumit "Prezenta executiva".

Coach-ul Mihai Stanescu este fondatorul firmei de coaching RoCoach, in care el este singurul care livreaza sedinte de coaching. Organizatia va incheia anul acesta cu o cifra de afaceri de 300.000 de euro, dublu fata de anul 2015.

Iti recomandam sa citeste in Wall-Street PRO si articolul Mihai Stanescu vrea sa castige un milion de euro din coaching in 2018

Sursa foto: javi_indy, SHutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri