Conform datelor studiului „Cumparaturile de Sarbatori”, realizat de Mednet Marketing Research Center in mediul urban (orase cu peste 100.000 locuitori, orase mijlocii 30.000 – 100.000 locuitori si orase mici sub 30.000 locuitori), bugetul total (Craciun si Revelion) alocat pentru Sarbatori in acest an este estimat la 1.660,87 lei.

Astfel, aproape trei sferturi dintre locuitorii din urban vor cheltui sume intre 1.000 si 3.000 lei pentru Craciun si Revelion, in timp ce 17,9% dintre acestia vor avea la dispozitie o suma mai mica de 1.000 de lei.

O parte semnificativa a bugetului pentru Sarbatorilor de Iarna va fi destinata cumpararii produselor alimentare si nealimentare. Astfel, locuitorii din urban vor cheltui, in medie, pentru produsele alimentare (carne, cozonac etc.) 649,25 lei, iar pentru cele nealimentare (haine, incaltaminte, cosmetice, ornamente etc.) 430,43 lei.

Mai mult decat atat, 564,69 lei este bugetul mediu alocat de acestia pentru cadourile oferite celor dragi cu ocazia Sarbatorilor.

Citeste si:

Si anul acesta procentul celor care intentioneaza sa ofere cadouri de Sarbatorile de Iarna (Craciun si Revelion) se mentine la peste 90.0%.

Cele mai cautate produse, pentru a fi oferite celor dragi de Sarbatori, sunt articolele de imbracaminte / incaltaminte. Alte cadouri populare vor fi cosmeticele / parfumurile, dulciurile si jucariile. Cei care se vor bucura de aceste cadouri vor fi, in special, membri ai familiei: sot / sotie, partener(a), copii etc.

Buget de vacanta

Romanii care au ales sa petreaca aceasta perioada calatorind vor plati pentru aceste excursii 784,22 lei, iar pentru iesile la restaurant / in oras suma medie alocata va fi de 287,89 lei.

In orasele mari (+100.000 locuitori), suma medie alocata pentru Sarbatorile de Iarna inregistreaza un trend ascendent comparativ cu anii precedenti, bugetul mediu calculat pentru aceasta categorie de orase atingand o valoare de 1.698,81 lei

In orasele mari, cei care se vor bucura de Sarbatorile de Iarna mergand in excursii / calatorii, sunt dispusi sa aloce un buget mai mic, comparativ cu anul 2015 (839,21 lei in 2016 si 1.008,46 lei in 2015).

Nici in ceea ce priveste iesirile la restaurant / in oras, locuitorii oraselor mari (+100.000 locuitori) nu si-au marit bugetul fata de anul precedent (299,21 lei buget mediu in 2016, fata de 337,92 lei in 2015).

Exista si persoane care nu-si pot permite sa cumpere de Craciun sau Revelion tot ce si-ar dori, din cauza limitarilor financiare. Cele mai mentionate produse au fost cele nealimentare, cele mai multe din categoria IT & Gadget-uri (computer, telefon, tableta etc.), Electronice / Electrocasnice, Imbracaminte / Incaltaminte.

Sursa foto: 1000 Words, Shutterstock