Un nou an vine cu noi oportunitati si trenduri in business. Iata ce ai de invatat si de pus in aplicare pentru a te bucura de succes si pentru a fi cu un pas inaintea concurentei.

Brandingul este fundamenatal, este esential si aduce o valoarea incredibila companiilor si corporatiilor, scriu jurnalistii de la Forbes. Un start-up are o ocazie si mai buna sa construiasca un brand ca la carte pentru ca publicul inca nu stie nimic despre el si nu are pareri preconcepute, insa si afacerile care si-au creat un nume pe piata ar trebui sa ia in considerare imbunatatiri din acest punct de vedere. Iata cateva lectii esentiale despre branding pentru anul viitor:

1. Uita ce ai pus in aplicare inainte, anul viitor acest aspect face legea

Lucrurile simple te aduc in fata clientilor cel mai des. Nu uita, insa, ca, pentru a lasa o impresie buna, ele trebuie sa arate impecabil. Daca ai o cafenea, de pilda, si uniformele nu sunt in stare buna, iar numele cafenelei fie nu exista pe ele, fie s-a sters intre timp, lasand in urma un aspect pur si simplu neingrijit, mai bine renunti de tot la ele.

Atentia la cele mai mici detalii trebuie sa te recomande si este suficient sa apelezi la astfel de servicii de broderie pentru a avea garantia unui aspect cu adevarat bine executat. Dupa cum vezi, spre deosebire de variante printarii, broderia nu se duce dupa cateva spalari si arata mult mai bine.

Misiunea ta este ca brandul sa fie cat mai aproape de clientii carora li se adreseaza, asa ca nu trebuie sa subestimezi puterea unor uniforme sau unor tricouri personalizate. Reclamele scumpe la TV sau bannerele pe site-uri ar putea fi primele lucruri care iti trec prin minte, dar e cazul sa incepi dintr-un loc in care brandul tau sa nu se piarda in marea de nume.

2. Prioritatea pentru 2017. Daca nu tii cont de asta, ai pierdut lupta

De cine depinde, in definitiv, succesul afacerii tale? De numarul clientilor si de comportamentul lor. Ei bine, daca nu ai grija de ei, vei intra negresit pe o panta descendenta. „Cea mai importanta calitate a unui produs ar trebui sa fie cea legata de customer service”, este de parere Jason Fried, antreprenorul care a dezvoltat Basecamp.

Partea de customer service a fost mereu o prioritate, insa in 2017 devine un aspect in care ar trebui sa investesti mai mult ca niciodata. Tot mai multe persoane isi expun plangerile in social media, asa ca un singur client nemultumit se poate transforma intr-o adevarata criza de imagine.

3. Pune-ti cele mai importante intrebari

Probabil stii deja ca ideile si afacerile de succes sunt cele care sunt usor de inteles si usor de explicat. Gaseste punctele forte ale brandului tau, sintetizeaza-i esenta si apoi intreaba-te cu ce este mai bun decat orice exista pe piata. Este cel mai important lucru pe care trebuie sa-l stabilesti si cel care va atrage cel mai mult atentia.

Este un produs inteligent? Raspunde el, in mod real, nevoilor clientilor sai? Este mai bun decat produsul concurentei? Sunt intrebari pe care trebuie neaparat sa ti le pui, iar daca nu stii inca raspunsul la ele, e cazul sa imbunatatesti pur si simplu produsul sau serviciul pe care il vinzi. Numai daca stii raspunsul la aceste intrebari poti sa-ti construiesti un brand puternic.

Nu in ultimul rand, trebuie sa tii minte ca succesul unor companii ne-a invatat pe toti ca brandingul valoreaza adesea mai mult decat produsul in sine. Cel mai cunoscut si cumparat produs nu este mereu cel mai bun, ci doar cel care a stiut cel mai bine sa se pozitioneze pe piata.

Sursa foto: Monkey Business Images/Shutterstock, Rawpixel.com/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri