Un aspect comun al tuturor procedurilor de business, care, probabil, nu se va schimba in curand este livrarea de bunuri fizice. Aceasta afacere a fost gandita la inceput pentru a fi un lux pentru cei bogati. In prezent, datorita internetului acest tip de afacere este competitiv si o mare parte din profit este generat de clasa de mijloc. In cazul in care vrei sa construiesti o afacere de transport, citeste in continuare cateva sfaturi care te pot ajuta sa obtii cu succes ceea ce-ti doresti.

Sa nu uitam ca Amazon a castigat 5,02 miliarde de dolari din diferite servicii de transport. Acest lucru arata oportunitatea care exista in industria de transport. Fie ca alegi o metoda de livrare pe uscat, aer sau apa, lucrurile necesare pe care trebuie sa le stii sunt in mare parte aceleasi.

1. Decide care va fi tipul de serviu de livrare

“In industria de trasport, bunurile sunt concentrate in categorii si afacerea ta nu poate suporta la inceput toate categoriile dintr-o data. Sunt bunuri perisabile, periculoase, riscante si multe altele”, a spus Nicholas Dutko, fondatorul Car Shipping Carriers, potrivit Entrepreneur.

“Analizeaza bine ca sa intelegi toate categoriile si alege una specifica produselor care vor fi livrate de compania ta. Pe masura ce compania creste, poti extinde serviciile si pentru alte categorii. Dar pentru inceput, gandeste-te la lucrurile mici si usor de gestionat”, a adaugat Dutko.

2. Obtine toate actele necesare

La fel ca orice alta industrie, ai nevoie de o licenta de afaceri si un numar de identificare fiscala pentru contul de afaceri bancar, pentru a fi capabil sa incepi operatiunile companiei.

Potrivit lui Dutko, “exista licente si autorizatii necesare fiecarei companii de transport si exista altele care variaza in functie de tipul de servicii de livrare si elementul livrat”. El mai spune ca bunurile sensibile, cum ar fi armele, medicamentele, obiectele cu drepturi de autor, CD-urile si DVD-urile au nevoie de autorizatii speciale de la tara de origine si tara de destinatie.

3. Scrie un plan de afaceri

Planul tau de afaceri ghideaza deciziile companiei. Mai mult decat atat, este un document care ofera suficiente detalii despre afacerea ta incat poate fi atragatoare pentru un potential investitor sau institutii financiare.

Planul de afaceri ar trebui sa detalieze prezentarea generala a afacerii, serviciile, gama de preturi, avantajele in fata concurentei, valoarea estimata a companiei, planurile financiare si de marketing, dar si riscurile, oportunitatile in industrie si strategia de dezvoltare.

4. Gaseste o locatie buna si angajeaza personal

“O locatie cu o multime de terenuri libere este ideala indiferent de serviciul de livrare pe care compania il executa. Suprafata terenului poate fi folosita pentru a construi un depozit in care bunurile pot fi inregistrate si stocate pentru a fi livrate”, a precizat fondatorul Car Shipping Carriers.

De asemenea, ai nevoie de spatiu pentru parcarea vehiculelor de livrare sau pentru depozitarea containerelor, in cazul in care compania va executa transportul unor bunuri la scara larga. In acelasi timp, ai nevoie de un personal, unii pentru serviciul de transport si altii pentru munca de birou.

5. Pregateste biroul pentru performante optime de afaceri

In fiecare ramificatie, afacerea trebuie sa fie gata sa ofere servicii clientilor de top. Vei avea nevoie de un birou bine amenajat cu toate elementele necesare.

6. Dezvolta brand-ul companiei pentru a fi cunoscut

Este necesar sa te pui in campul vizual al potentialilor clienti. Astfel, trebuie mai intai sa faci tot posibilul ca afacerea ta sa devina un brand. Un logo interesant ar putea atrage atentia si il poti folosi pe cartile de vizita, etichete, facturi si toate celelalte elemente de business pertinente.

In cele din urma, asigura-te ca site-ul este usor de utilizat si poate fi gasit cu usurinta in mediul online. Iti poti atrage clientii prin strategii de marketing online si offline, precum publicitatea.

Mult succes!

Sursa foto: MoreVector / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri