In ciuda faptului ca salariile celor care lucreaza in IT sunt mult peste medie, recrutarea de specialisti in acest domeniu este destul de anevoioasa din cauza, culmea, a deficitului de personal. Atragerea celor mai buni IT-isti intr-o companie este una dintre cele mai mari provocari pentru specialistii in resurse umane. wall-street.ro a stat de vorba cu Madalina Teodorescu, HR Manager Avangate, despre provocarile pe care le intampina in procesul de recrutare si ce solutii exista, despre cerintele tinerilor legate de locul de munca, dar si despre cum se poate adapta angajatorul.

In ultimii ani, pretentiile salariale ale tinerilor sunt tot mai mari si mai diverse. In ciuda faptului ca angajatorii ofera, pe langa salarii, si o multime de beneficii (abonamente medicale, program flexibil de lucru, cursuri de dezvoltare personala, tichete valorice si facilitati sportive si de recreere), tinerii nu sunt foarte interesati de ele. Exista insa si exceptii.

"In general, asteptarile cu care vin candidatii sunt cu 20-30% mai mari decat ceea ce au in jobul actual, daca ne referim strict la pachetul salarial. In ciuda diverselor beneficii, de cele mai multe ori salariul conteaza cel mai mult. Totusi, dintre beneficiile oferite, sunt cateva pe care le apreciaza in mod deosebit. Spre exemplu, multi fiind tineri parinti apreciaza oferirea de catre companie a abonamentelor medicale pentru copii. Totodata, angajatii cei mai tineri apreciaza parcarea securizata pentru biciclete, implicarea companiei in diverse programe sportive sau chiar de gatit. Dar, cu certitudine, de la un nivel salarial in sus mult mai importante raman proiectul la care lucreaza si echipa, dar si perspectivele de dezvoltare", a declarat pentru wall-street.ro, Madalina Teodorescu, HR Manager Avangate.

Cerintele tinerilor legate de locul de munca nu se refera doar la oferta financiara. La fel de importante pentru ei sunt mediul de lucru, relatia cu colegii, feedback-ul din partea sefului.

"In cazul nostru, oamenii tineri pe care ii avem in echipa ne-au invatat sa fim mai directi in abordare si sa venim cu raspunsuri relevante la nevoile lor. Prefera lucrurile simple, rapide si vor sa vada rapid rezultate si de aceea am schimbat procese de HR astfel incat ei sa primeasca feedback mai rapid, sa poata creste mai rapid. De exemplu, am scurtat perioada minima pe care cineva o poate petrece intr-un rol de junior pana sa poata promova intern", a explicat managerul de resurse umane.

Recrutarea IT-istilor, o provocare pentru specialistii HR

Recrutarea in domeniul IT este printre cele mai provocatoare activitati de HR, prin comparatie cu alte industrii, in mare parte pentru ca oferta este mult sub cererea de pe piata. Tocmai de aceea, un specialist in resurse umane trebuie sa dea dovada de creativitate pentru a atrage cei mai buni candidati.

Ca specialist in resurse umane, recrutarea de personal IT te obliga sa fii mai creativ, sa te gandesti mult la ce isi doresc candidatii si ce ii atrage sa vina la tine la interviu, care sunt punctele noastre forte si programele de HR care sunt cu adevarat relevante pentru a atrage candidati potriviti si forma echipe cu oameni performanti si fericiti de locul in care se afla

Madalina Teodorescu

"Din experienta interviurilor pe care le-am derulat, am invatat ca este nevoie sa povestim mereu despre proiectele noastre de dezvoltare software astfel incat sa crestem atractivitatea postului oferit mai ales in cazul candidatilor tehnici. De exemplu, in acest moment avem in lucru un proiect complex de integrare a doua platforme (Avangate si 2Checkout, recent achizionata) care este foarte generos din perspectiva dezvoltarii perofesionale, datorita solutiilor tehnice cu care se lucreaza, a expunerii la un mediu de lucru international, colegi noi etc", a mai spus Teodorescu.

Tocmai pentru ca sunt greu de gasit, iar specialistii din HR vor sa atraga in companie cei mai buni IT-isti, se folosesc canale de recrutare variate: de la social media la campanii online, pana la cautarea directa sau referinte din partea actualilor angajati

Folosim cu succes LinkedIn, dar si multe alte canale: de la campanii online si de social media, la job ads si agentii de recrutare pentru cautare directa, suntem activi in comunitati si apelam inclusiv la referinte din partea angajatilor actuali. De altfel, programul de referinte din partea actualilor angajati este de mare succes de cativa ani buni. Totodata, strategia de promovare interna ne permite sa le oferim exact provocarile de care au nevoie ca sa ramana in companie. Investim totodata constant in employer branding pentru atragerea de noi candidati

Provocari si solutii in porcesul de recrutare

Cea mai mare provocare pentru Avangate este sa gaseasca oameni interesati de a incepe o conversatie despre profilul companiei (in curand 2Checkout). "O data ce incepem sa povestim si candidatii afla despre proiectele frumoase (API sau integrarea platformelor Avangate si 2Checkout) la care pot contribui, cunosc apoi planurile de viitor si echipa existenta, rar avem candidati care sa se retraga din proces", a spune Madalina Teodorescu.

O alta provocare pentru Avangate/2Checkout este sa gaseasca oameni potriviti pentru cultura companiei.

In prezent, Avangate are deschise 45 de pozitii in domenii precum financiar, risk si anti-frauda. "Avand in vedere ca unele pozitii sunt noi in organizatie, am facut analize si am extras din studiile salariale ce venituri sunt potrivite pentru aceste posturi astfel incat sa ne potrivim bine cu asteptarile candidatilor. Cel mai dificil este sa gasim repede profilele de care avem nevoie, nu sa ne calibram pe partea financiara", a mai spus Teodorescu.

Citeste si: Care sunt cele mai populare beneficii extrasalariale oferite de angajatori. Ce isi doresc, de fapt, angajatii

Sursa foto: Dreamstime.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri