Alegerea celui mai potrivit fond de pensii pentru angajatii unei companii trebuie sa aiba loc luand in considerare anumite variabile, precum costurile, performanta investitionala si predictibilitatea, dar si activele in care se investesc, a declarat Radu Craciun, director BCR Pensii, la conferinta WS2GROW.

Ajunsa la a doua editie, conferinta WS2GROW este organizata de wall-street.ro si sustinuta de 7card, Lugera, Oracle si Smart Experience.

Astfel, sunt companii care implica si sindicatele in procesul decizional privind alegerea fondului de pensii, precum si firme unde discutiile au loc doar la nivel executiv. Oferta e diversificata si depinde de ce-si doreste fiecare, considera directorul BCR Pensii.

„Sunt diferite variabile pe care companiile le au in vedere in momentul in care aleg un fond de pensii: se uita cu predilectiela costuri, altele sunt interesate de performanta investitionala si predictibilitate. De asemenea, unii se intereseaza care sunt activele in care investesti, pietele in care investesti, in pofida aparentelor, nu toti administratori au aceeasi abordare, sunt jucatori mai diversificati in strainatate, sunt altii mai putin diversificati geografic si investesc cu predilectie in Romania, sunt unii care investesc in actiuni si obligatiuni, in marfuri, noi de exemplu investim si in aur”, explica Radu Craciun.

In ceea ce priveste verificarea evolutiei randamentelor, directorul BCR Pensii face trimitere la site-ul ASF, insa sfatuieste sa se faca verificari pe un termen mai mare de 2 ani, durata pe care este afisata in prezent performanta unui fond de pensii pe site-ul institutiei. „V-as incuraja sa verificati randamanetul pe termen mediu si lung, nu doar pe doi ani, pentru a va putea face o evaluare mai corecta a administratorilor existenti in piata”, incheie Radu Craciun.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri