Cel mai dificil moment ce trebuie indurat atunci cand terminam un proiect, nu sunt neaparat criticile severe primite, ci mai degraba linistea totala care se lasa din partea managerului.

Pentru majoritatea managerilor feedback-ul in urma realizarii unui proiect vine odata cu intrevederea anuala dintre subaltern si superior. Insa, un numar important de specialisti in resurse umane considera ca feedback-ul trebuie realizat nu anual ci lunar, imediat dupa incheierea unui proiect sau a unei activitati precise. Chiar si o persoana care este intr-adevar competenta poate avea datorita lipsei unui feedback imediat, momente de regresie in activitatea profesionala.

Aceste interventii depind si de statutul pe care colaboratorul il detine. Atunci cand vorbim de o persoana recent angajata, feedback-ul din partea managerului trebuie sa se realizeze intr-adevar in mod frecvent, insa atunci cand este vorba despre un angajat cu experienta in domeniu, interventiile dese pot avea consecinte negative. Cel mai important factor care trebuie luat in considerare de orice manager il reprezinta gasirea momentului propice pentru a avea o discutie cu subalternul sau.

Desi aceasta problema este cunoscuta in teorie de majoritatea managerilor, ramane totusi intr-un procent foarte mic pusa in aplicare. Motivul cel mai des invocat este lipsa de timp. Totusi, acest motiv nu reprezinta decat un pretext. Adevaratele motive, conform specialistilor, sunt mult mai profunde in realitate. De obicei atunci cand un manager este nevoit sa revina asupra unui proiect care a esuat este mult mai dificil. Lucrurile devin mai simple atunci cand vorbim de succese. Putem sa ne amintim performantele diferitor angajati fara a ne fi teama ca va trebui sa ne criticam angajatii.

Cele mai noi metode utilizate de manageri:

Metoda 360°

Chestionarul utilizat de aceasta metoda ia in calcul parerea ambelor parti, atat a angajatilor, a colaboratorilor, dar si a superiorilor. Datorita faptului ca este un chestionar anonim concluziile sale pot fi pozitive, dar pot da nastere si la conflicte.

Citeste si:

Feedback-ul prin e-mail

Aceasta metoda a devenit deja clasica multumita flexibilitatii sale. Totusi a trimite pentru fiecare angajat al companiei un feedback prin e-mail poate fi obositor si chiar plictisitor.

Feedback-ul multicultural

Feedback-ul multicultural utilizeaza mai ales limba engleza sau sau limbajul „globish”. Inventatorul acestui nou limbaj a creat un vocabular de 1.500 de cuvinte ce pot fi utilizate cu succes pentru un feedback de calitate.

Astfel, un bun manager nu trebuie numai sa repereze, ci sa si gestioneze situatiile de criza. Aceste doua competente fac parte din misiunile de baza ale oricarui manager. De asemenea o alta competenta necesara o reprezinta evaluarea colaboratorilor sai.

A invata se te cunosti pe tine insuti, sa tii cont de competentele colaboratorilor tai si a comunica zi de zi cu ei au devenit elemente indispensabile in cadrul companiilor care urmaresc sa obtina rezultate cat mai bune.