Cu toate acestea, unitatile de formare profesionala nu alimenteaza suficient nevoia de personal a companiilor din domeniu. “ Pregatirea tehnica in domeniul auto este un domeniu deficitar in Romania, atat la nivel de scoala profesionala si liceu tehnic, cat si la nivel universitar. Din acest motiv gasim uneori cu dificultate candidati bine pregatiti pentru pozitiile tehnice,” confirma Simona Albulescu, HR Manager Porsche Romania.

Pentru a preintampina acest aspect, grupul, cu origini austriece, acorda o mare importanta perfectionarii factorului uman, prin trainingurile personalizate pentru fiecare angajat in parte. Din acest motiv, principalul canal de recrutare si promovare il reprezinta mediul intern. “De cate ori se iveste ocazia unei pozitii noi, prima sansa o au angajatii companiei, pentru ca fiecare job nou se anunta in primul rand ‘in casa’ . Acordam astfel o sansa in plus de dezvoltare profesionala angajatilor cu vechime care au posibilitatea evolutiei in cadrul departamentelor.”

Doar in cazul pozitiilor care nu isi gasesc acoperire in mediul intern cei de la departamentul de HR se orienteaza catre piata. Principalele metode de cautare reprezinta anunturile in ziare sau pe site-urile dedicate, selectia facandu-se prin intermediul interviurilor succesive sau prin Assesment Center. Cele mai cautate departamente in cadrul grupului sunt cele de Marketing si Comunicare, tot mai multi tineri visand la o cariera, care sa imbine pasiunea pentru automobile cu doua dintre cele mai la moda domenii.

In aducerea membrilor noi in echipa, cei de la Resurse Umane urmaresc integrarea si coeziunea in cultura organizationala a Porsche Romania. “Atunci cand acceptam un nou membru in echipa, urmarim ca el sa se ghideze dupa aceleasi valori si pasiuni ca restul colegilor. Mai exact, sa fie pasionat de ceea ce face, sa fie entuziast si, evident, loial. Apreciem tinerii deschis spre noi abordari, care aduc valaore adaugata mare companiei fara a renuta la fair play” declara Simona Albulescu.

Citeste si:

Rata de retentie a personalului este destul de ridicata in cadrul Porsche Romania. “Comparativ cu restul pietei, ne bucuram de o rata de fluctuatie a personalului extrem de redusa. Ca dovada, peste 50% din angajati au o vechime de peste 4 ani in companie. Mai mult exista un nucleu semnificativ de colegi care sunt printre noi inca de la inceput, de acum 10 ani,“ declara managerul de Resurse Umane al Porsche Romania.

Pentru a-si mentine personalul, cei de la Porsche apeleaza la instrumente de motivare cum ar fi posibilitatea achizitionarii unui autoturism cu pret preferential sau disconturi oferite la piese si accesorii pe langa pachetele salariale corecte.

Motivele pentru care angajatii parasesc organizatia sunt legate de concurenta intre companiile din domeniul auto, pentru cei mai buni profesionisti. In ultimii ani a devenit o tendinta transferul de pesonal intre companii pentru avantaje materiale sporite, astfel ridicandu-se stacheta in ceea ce priveste nivelul salarial.

Grupul Porsche isi desfasoara activitatea in Romania in trei directii importator, retail prin Porsche Inter Auto si servicii financiare prin Grupul Financiar Porsche. Numarul angajatilor care se ocupa de activitatea de import numara in prezent 185 de angajati, impartiti in departamente sau divizii pentru fiecare marca. Cei mai multi angajati sunt mobilizati in departamentul Tehnic/ After Sales, 27, urmat de Administrativ, cu 21 de oameni, si de diviziile Skoda si Volkswagen, cu 16 respectiv 14 angajati. La intrarea pe piata in 1998 Porsche a constituit o echipa de 20 de angajati, ajungandu-se in prezent la un contingent cu 800% mai numeros