Aviva numara in prezent aproximativ 200 de angajati si estimeaza o crestere a personalului de cel putin 10% in anul 2008, pe fondul cresterii numarului de clienti in sistenul de pensii private.

In prezent, piata locala a asigurarilor este foarte competitiva si in plina ascensiune datorita dezvoltarii pilonului de pensii private. Existenta si aparitia a tot mai multor companii atat in domeniul asigurarilor dar mai ales in cel bancar au condus si la cresterea salariilor, din ce in ce mai competitive, pentru a compensa alte oportunitati de cariera dar si lipsa unui brand sau a experientei pe piata locala. Astfel, retentia angajatilor devine un element important pentru departamentele de HR atat in companiile de asigurari cat si in institutiile bancare.

„Majoritatea persoanelor care vin pe asemenea pozitii sunt la inceput de drum, si isi pot permite o flexibilitate mai mare, iar factorii de motivare sunt diferiti de la o persoana la alta”, sustine Corina Licea Director of Human Resources and Training al Aviva.

Pentru a veni in intampinarea atragerii si mentinerii acestor angajati, Aviva si-a schimbat in intregime sistemul de evaluare al anagajatilor. „Am considerat util ca angajatii sa inteleaga clar cum influenteaza performanta companiei la orice nivel, precum si ca este importanta alinierea la valorile Aviva in tot ceea ce intreprind”, a declarat pentru Wall Street, Corina Licea. In acest fel, obiectivele stabilite de companie, departamente sau chiar de indivizi aduc o contributie majora la cresterea performantelor intregii companii.

„Atunci cand am implementat Balanced Score Card prin care se monitorizeaza obiectivele lunar, am considerat util ca acest lucru sa se regaseasca mai clar in aprecierea performantei individuale care sa fie mai direct corelata cu obiectivele agreate” a adaugat Licea.

Rolul unui HR Manager devine cu adevarat important atunci cand implementezi o noua strategie care vizeaza mereu dezvoltarea pe termen lung, este de parere Corina Licea. Directorul de Resurse Umane ia parte in mod activ la deciziile strategice ale companiei, iar rolul sau nu mai este unul strict administrativ, ci decident.

In ultimul an piata serviciilor financiare a cunoscut o dezvoltare importanta, care va continua si in urmatorii ani, iar lipsa unei politici coerente a resurselor umane va conduce la pierderea atat a angajatilor cheie, cat si a pozitiei pe piata.

Totusi, sistemul de gestionare al departamentului de HR dintr-o institutie de asigurari respecta aceleasi principii si activitati ca si in cazul celorlalte sectoare. Exista insa si moduri diferite de organizare legate de activitatea fiecarui departament.

Citeste si:

„De exemplu procesul de vanzare in asigurari de viata si pensii difera de cel din retail-ul bancar, asa incat organizarea este foarte diferita, si in consecinta de multe ori si profilul de competente cautat pentru angajati este diferit de la asigurari, la domeniul bancar”, sustine Corina Licea.

Astfel, departamentul de vanzari precum si angajatii care dezvolta parteneriate cu bancile si alte institutii financiare ocupa un rol foarte important in cadrul departamentului de HR.

Un alt motor de dezvoltare al acestui sector il reprezinta tinerii absolventi. „Anul acesta am recrutat foarte multe persoane cu experienta minima pentru customer service si activitati de suport, si personal cred in tinerii care nu au experienta”, a afirmat Licea. In functie de competentele si pregatirea academica a fiecarui tanar absolvent, Aviva, prin intermediul programelor de pregatire, le ofera acestora posibilitatea de a cunoaste si intelege cum functioneaza toate departamentele unei companii de asigurari si in ce domeniu pot sa activeze.

„Desi programele de training au un rol important, in general un individ se dezvolta mai putin prin cursuri, si mult mai mult prin activitatea zilnica, prin proiectele interdepartamentale in care este implicat, prin expunerea la activitati cu impact direct asupra strategiei companiei”, sustine Licea.

Pentru anul 2008 Aviva isi propune sa implementeze programul de „Talent Management” care sa ofere angajatilor oportunitati concrete de dezvoltare in cariera atat in functie de dorintele proprii cat si de necesitatile strategice ale companiei.

„Anul viitor ne vom concentra pe 3 zone importante: implementarea sistemului de management al talentelor, crearea unui mediu prielnic dezvoltarii liderilor prin programe de formare la nivel managerial, si imbinarea actiunilor legate de resurse umane pentru a imbunatati nivelul de evaluare a companiei ca angajator preferat pe piata locala”, a declarat Corina Licea.

Primul semestru din 2007 a reprezentat si debutul companiei pe piata pensiilor facultative, Aviva fiind una din primele companii care a intrat pe aceasta piata. Aviva a demarat activitatea pe piata pensiilor facultative in luna mai, iar din luna iulie compania este autorizata ca administrator de pensii private obligatorii.

In primele noua luni din 2007 activele companiei au urcat cu 44,11%, pana la 180,93 milioane lei.