Costurile unui program de training pot depasi cu usurinta 30.000 de euro, si ajunge chiar si la 70.000 de euro, in functie de numarul de grupe si de tipul programului.

De exemplu, costul unui curs de top management, care se intinde pe o durata de 12 luni si la care participa doua grupe a cate 12 persoane fiecare, se ridica la 70.00 de euro, potrivit CBC Romania, companie specializata in training si consultanta.

“Daca vorbim de un program de top management un curs poate ajunge si la 30.000 de euro. Programul este format din 6 module plus cursurile de follow-up. O zi de curs costa in jur de 1.100 de euro”, a declarat pentru Wall-Street, Petre Nicolae Director General CBC Romania.

Costurile ridicate pentru un program de training se explica si prin sumele investite in formarea unui trainer, care ating de obicei suma de 30.000 de euro.

“Piata locala cunoaste in prezent un deficit de persoane calificate pentru sustinerea programelor de training. Majoritatea trainerilor nu au experienta necesara pentru a sustine astfel de cursuri. Au foarte bine invatate cateva slide-uri si isi cunosc si interpreteaza foarte bine rolul” sustine Petre Nicolae.

Tendinta companiilor este de a aduce pe piata metode importate, cel mai adesea din Statele Unite, care de multe ori nu functioneaza aplicate pe piata romaneasca. Sfaturile pur americane de genul „fii curajos” sau „gandeste pozitiv” nu pot fi aplicate si in cazul angajatilor romani. Un angajat american va intelege imediat care este cultura sociala si de grup, in schimb acelasi lucru nu se intampla si in cazul companiilor romanesti, spun specialistii CBC Romania.

Fiecare companie de training trebuie sa isi adapteze programele la cerintele pietei locale, tinand cont de factori ca mediul organizational al companiei, intelegerea problemelor aparute in cadrul organizatiei respective, analiza gradului de multumire sau nemultumire al angajatilor, realizarea coaching-ului cu cu toti directorii generali ai companiei prin care se analizeaza nivelul acestora, daca au o viziune, daca valorile lor corespund, sau sunt aproximativ aceleasi cu valorile oamenilor din cadrul organizatiei.

Citeste si:

”Pentru a putea face un curs personalizat trebuie sa intelegi cum interactioneaza oamenii, de ce actioneaza in acel mod si de gandesc intr-un anumit fel”, sustine Petre Nicolae.

In prezent, multe companii de training folosesc denumiri artificiale pentru cursuri, cu o tematica diferita fata de descrierile pe care le ofera clientilor lor, este de parere Nicolae.

Piata locala de training numara in prezent aproximativ 2.500 de companii, urmand ca in anul 2008 numarul jucatorilor sa creasca. „Tot mai multe organizatii internationale sunt atrase de piata romaneasca, astfel incat din peste 2.000 de companii de training, doar 100 vor ramane pe piata in urmatorii ani. Desi oferta este bogata, iar cererea isi continua trendul ascendent, piata romaneasca de training nu a ajuns la o maturitate completa. Vorbim de o piata in care inca se iau oameni care nu au experienta necesara si care fac cursuri care necesita un backround profesional important”, a declarat Petre Nicolae, Director General CBC Romania.

CBC Romania propune clientilor sai programe de comunicare organizationala, vanzari si negociere, managementul companiei, gestionarea relatiei cu clientii – CRM, marketing, achizitii-logistica, HR, finante pentru managerii generali, managementul productiei, leadership.

Pentru acest an, CBC Romania estimeaza o cifra de afaceri de 800.000 de euro. Pentru anul 2008 compania isi urmeaza strategia de consolidare pe piata si estimeaza o cifra de afaceri de 1.200.000 de euro.

Printre clientii CBC Romania se numara Peugeot, Euroest, Perfect Casa, Premium Imobiliare, BRD, BCR, Finance Bank, Banca Carpatica, Ozone sau Maxigel.