Valoarea pietei de traininig va inregistra anul acesta o crestere de peste 35%, tendinta care se va pastra si urmatorii ani, desi ritmul de crestere nu va fi acelasi, acesta nu se va cifra sub 10 procente, au declarat pentru Wall Street reprezentantii celor mai importante companii de training de pe piata locala.

Daca in anul 2007 s-a inregistrat o crestere a volumului de programe de training in sectorul financiar, de consolidare a programelor de dezvoltare organizationala si extinderea parteneriatelor clientilor cu firme de training mari, sau aparitia din ce in ce mai consistenta a companiilor din sectorul productiei industriale in lumea clientilor de training si dezvoltare organizationala, in 2008 invatarea experientiala va castiga teren in fata trainingului clasic.

De asemenea, numarul programelor complete care sa mentina curba de invatare ridicata si dupa interventia trainerului cat si dorinta tot mai multor companii de a-si pregati cat mai bine echipele de vanzari sau managerii si liderii, isi va continua trendul ascendent.

„Training-ul se orienteaza tot mai mult de la livrarea de cunostinte, la obtinerea de rezultate concrete ce trebuie sa duca la atingerea obiectivelor organizatiei, si incepe sa fie perceput ca un mijloc managerial in atingerea obiectivelor”, ne-a declarat Eugen Dragomir, Director al diviziei de Consultanta in Dezvoltarea Organizationala & Training Codecs.

Piata locala de training numara in prezent aproximativ 2.500 de companii, si incepe sa atraga din ce in ce mai multi profesionisti cu experienta, din domenii variate.

Citeste si:

„Numarul firmelor de training creste in fiecare an datorita migrarii acestor profesionisti si plecarii pe cont propriu a unor consultanti din firme mai mari de training, insa, sunt putine cele care reusesc sa se transforme in afaceri. In general, multe dintre companiile noi infiintate sunt formate din dintr-o singura persoana care este si manager si vanzator si trainer”, sustine Adrian Florea, Managing Partner, Grupul Trend Consult.

Aparitia noilor intrati pe piata in 2007 nu a modificat cu nimic competitivitatea si structura pietei de training, fie ca a fost vorba de companii internationale, fie antreprenoriale locale. Astfel, pentru 2008, reprezentantii companiilor de training considera ca numarul noilor jucatori nu va depasi 12%, numarul de firme noi care apar in fiecare an fiind greu de estimat datorita cifrelor mici de afaceri si a activitatilor restranse.

Cele mai solicitate programe in noul an vor fi cele de leadership, management, invatare experientiala, vanzari si negociere in vanzari, conform specialistilor in domeniu.

Fiecare companie de training trebuie sa isi adapteze programele la cerintele pietei locale, tinand cont de factori ca mediul organizational al companiei, intelegerea problemelor aparute in cadrul organizatiei respective, analiza gradului de multumire sau nemultumire al angajatilor, realizarea coaching-ului cu cu toti directorii generali ai companiei prin care se analizeaza nivelul acestora, daca au o viziune, daca valorile lor corespund, sau sunt aproximativ aceleasi cu valorile oamenilor din cadrul organizatiei.

Preturile unui program de abilitati manageriale de exemplu, poate varia de la 300 Euro/zi + TVA, pana la 3.500 Euro/zi + TVA, pentru o grupa de 14 – 20 persoane: subiectul fiind acelasi. Elementele care diferentiaza insa companiile intre ele sunt metodele de lucru utilizate, instrumentele, reputatia companiei sau a programului, dar si experienta de invatare oferita.