Doar unul din cinci executivi considera ca un MBA ii pregateste pe tineri pentru a face fata provocarilor pe care managerii trebuie sa infrunte zi de zi in viata profesionala, arata cela mai recent studiu realizat de compania Egon Zehnder International.
Studiul realizat in randul a 133 de executivi la nivel international a aratat ca mai putin de 24% dintre managerii din Statele Unite considera ca un MBA le-a oferit pregatirea necesara pentru o functie de conducere. De asemenea, in cazul Angliei doar 29% dintre persoanele chestionate sustin ca un MBA este necesar pentru a fi un bun leader. Franta si Germania sunt tarile care au inregistrat in schimb cela mai mari procente 54% respectiv 45%.

Studiul releva ca, la nivel international, managerii privesc programele MBA ca o rampa buna de lansare, dar nimic in plus.

Opiniile executivilor din companiile internationale sunt impartite in randul managerilor romani consultati de Wall-Street. Majoritatea considera ca un MBA este folositor si ofera cunostinte teoretice solide, te ajuta sa iti dezvolti aptitudinile, sa iti creezi retele proprii de parteneri de afaceri, insa nu garanteaza ascensiunea catre o pozitie de top management.

„Un MBA nu garanteaza accesul la o pozitie de top management, dar ajuta” este de parere Felix Patrascanu, unul din cei trei cofondatori ai FAN Courier, in timp ce Viorel Ognean, general manager Coty Cosmetics argumenteaza ca „un MBA reprezinta o ocazie de a dobandi acele cunostinte pe care trebuie sa le detii pentru o pozitie de top management insa nu consider ca este singura sau ca este obligatoriu sa urmezi unul pentru a ajunge GM”.

„Succesul unei afaceri tine, pana la urma, si de abilitatea managerului de a pune in aplicare o viziune de succes, ori asta presupune o amprenta personala puternica si mult efort in practica. Sunt convins ca doua persoane care detin acelasi bagaj de cunostinte le utilizeaza diferit si livreaza rezultate, la randu-le, diferite. Nu consider, deci, ca un MBA nu este reteta succesului pentru a ajunge top manager; sunt mult mai multi factori implicati in acest proces”, continua Ognean.

Daca pentru executivii americani compartamentul etic primeaza pe lista celor mai importante calitati ale unui viitor manager, francezii si germanii sustin aproape in unanimitate ca a fi un lider carismatic este cel mai important.

Cand vine vorba despre institutiile care ofera cea mai buna educatie in domeniu, majoritatea respondentilor francezi si germani au ales universitatile si colegiile din Statele Unite. La polul opus s-au situat managerii britanici, doar unul din patru considerand ca scolile americane reprezinta cea mai buna alegere in educatia viitorilor executivi.

Atat pe piata locala, cat si chiar internationala, multe companii sunt conduse de persoane care nu au astfel de specializari, sustine Catalin Secareanu ,Offices & Retail Broking, Coldwell Banker Affiliates of Romania. „Un MBA iti ofera un background teoretic foarte folositor si te ajuta foarte mult la networking insa nu cred ca e garantul succesului in management”, a continuat Secareanu.

Razvan Patrunoiu, CFO-ul (Chief Financial Officer) Telemobil, operatorul retelei de telefonie mobila Zapp, crede ca un MBA nu conditioneaza nici ascensiunea si nici stilul de management sau succesul unei persoane. „Ceea ce diferentiaza un manager de altul este modul de abordare a problemelor cu care se intalneste, directia pe care doreste sa o imprime si capacitatea de a gestiona situat i ile care apar intr-un mediu dinamic de afaceri”, mai spune acesta.

Studiul a fost realizat de compania Egon Zehnder International , in randul a 133 de executivi reprezentand companii din Statele Unite, Marea Britanie, Franta si Germania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri