Dupa succesul inregistrat de site-uri precum Second Life sau Facebook, ca alternativa la clasicele metode de recrutare online, specialistii in domeniu considera ca anul 2008 ar putea deveni cel al recrutarilor prin intermediul telefonului mobil. Una din principalele banci ale Frantei, BNP Paribas, mizeaza deja pe acest nou canal, pentru a atrage noi candidati.

Recrutarea prin intermediul telefonului mobil se adreseaza in randul francezilor unui procent de peste 80%, raspunzand in primul dificultatilor de a atrage anumite categorii de public (precum cei tineri sau cei cu dezabilitati), cat si unor sectoare specifice de activitate.

Astfel, Internetul mobil devine un mod complementar de a atrage mai multi candidati. De exemplu, in sectorul bancar, investitiile si administrarea activelor sunt domeniile care au inregistrat cel mai ridicat numar de candidaturi, mai ales datorita Internetului mobil. Acest serviciu permite insa atragerea unor categorii profesionale care nu au acces la Internet in timpul zilei (agentii comerciali sau vanzatorii din magazine).

Citeste si:

Un site de recrutare specific telefonului mobil

Desi companii precum The Phone House, Carrefour sau Unilog folosesc deja servicii de recrutare prin intermediul sms-urilor constante, BNP Paribas a creeat deja un site de recrutare specific utilizatorilor de internet prin interemediul telefonului mobil. Utilizatorii pot trimite, fie un simplu sms (tarif normal in functie de companie), sau pot accesa direct de pe telefonul mobil site-ul special creat. „Candidatii au acces la 70 de oferte de locuri de munca de pe telefonul mobil, in loc de 400 via Internet, pot afla datele desfasurarii urmatoarelor forumuri si saloane sau pot citi prezentarea grupului”, au declarat reprezentantii bancii.

In schimb, pentru stabilirea unui interviu sau confirmarea obtinerii unui job, francezii prefera metodele clasice: telefonul sau email-ul.