Angajatorii raman inca atasati redactarii scrisorilor de intentie bine structurate, potrivit specialistilor in resurse umane.

Scrisoare de intentie sau de insotire, numele sau poate varia, insa functia este mereu aceeasi: sa insoteasca CV-ul si sa puna in valoare anumite etape ale carierei profesionale ale potentialului candidat si, mai ales, sa ii determine pe recrutori sa solicite un interviu cu autorul scrisorii.

Desi candidaturile via Internet ocupa in prezent pozitia de lider in randul persoanelor care isi cauta un loc de munca, eclipsand in acest fel importanta unei scrisori de intentie atasate CV-ului, efectele negative incep sa isi faca simtita prezenta. Astfel, cand un singur click este suficient pentru a-si depune candidatura, angajatorii au de cele mai multe ori surpriza de a gasi candidati lipsiti de motivatie sau care nu isi amintesc daca si-au depus candidatura.

Este suficient sa ai un CV bun?

Rolul de baza al CV-ului este de a furniza informatii referitoare la experienta profesionala a persoanei respective, intr-un anumit domeniu de activitate. In general, in momentul in care candidatii aplica la un anumit job, acestia detin informatii minime cu privire la specificul jobului, astfel incat angajatorii nu pot cunoaste motivatia reala a candidatului.

„Pentru determinarea motivatiei unei persoane pentru ocuparea unui post, este absolut necesara o discutie preliminara, care sa ii permita candidatului sa isi formeze o imagine cat mai clara atat asupra companiei, cat si asupra specificului postului respectiv”, ne-a declarat Madalina Didea, Managing Partner, Hart Human Resource Consulting.

Aplicarea online a CV-ului a devenit una dintre metodele cele mai frecvent utilizate de catre persoanele aflate in cautarea unui job atat la nivel international cat si pe piata locala.

Formularul prezentat pe website-urile de joburi este unul standard, astfel incat pe langa CV se solicita si atasarea unei scrisori de intentie. Intrucat ofertele de joburi sunt extrem de numeroase, iar aplicantii doresc sa ia in calcul oferetele cat mai multor angajatori, folosesc acelasi model de CV si de scrisoare de intentie pentru toate joburile la care aplica, formandu-se in acest fel formulari stereotipe ce nu pot conduce la o diferentiere a candidatilor.

Citeste si:

„De aceea, se pierde foarte mult din aspectul personalizat al scrisorii de intentie, iar adaptarea acesteia la specificul companiei si al pozitiei pentru care se face aplicatia este de cele cele mai multe ori ignorata cu desvarsire”, a declarat pentru Wall Street Madalina Didea.

Cat de importanta este scrisoarea de intentie

„In contextul actual al pietei, scrisoarea de intentie beneficiaza de atentia unui angajator cand aceasta este bine structurata si adaptata la specificul postului pentru care se aplica, pe cand un text superficial compus, comun nu reuseste sa capteze interesul”, a adaugat Madalina Didea.

Prin scrisoarea de intentie, angajatorul cauta informatii legate de motivatia si argumentele pentru care un candidat considera ca este potrivit sa ocupe o anumita pozitie. Daca aceasta nu furnizeaza astfel de informatii, ce constituie practic obiectivul unui astfel de document, scrisoarea de intentie nu isi atinge scopul si nu poate starni interesul angajatorului.

Scrisoarea de intentie reprezinta un prim punct de plecare in procesul de selectie, constituind, alaturi de CV, un mijloc de triere preliminara a mai multor candidati pentru aceeasi pozitie.

Rolul sau este esential pentru ca exprima dorinta de lucra intr-o anumita companie si pentru o anumita pozitie, prezentand intentiile, calificarile si disponibilitatea persoanei care aplica potentialului angajator, intr-un format succint si, mai ales, atragator.

„Fiind prima ocazie de a lasa o impresie pozitiva, o scrisoare de intentie personalizata si adaptata pregatirii si abilitatilor personale indica seriozitatea cu care este abordata aplicatia, precum si capacitatea candidatului de a se prezenta si comunica sintetic, eficient”, sustine Madalina Didea.