Daca sunteti foarte bun, aveti deja un job bine platit si faceti parte din categoria pe care recruiterii o numesc „profile rare” pe piata de munca, atunci aveti sanse ridicate de a fi platit atunci cand mergeti la un interviu. Conceptul este unic si inventat de americani. NotchUp este un site de recrutare care a fost conceput de americani ca o alternativa la serviciile agentiilor de recrutare, mai putin costisitoare pentru companii in alegerea viitorilor candidati.

Serviciul este in intregime gratuit pentru fiecare potential candidat. Este suficient ca utilizatorul sa se inscrie on line completand o fisa cu informatii standard. Pentru a facilita inscrierea, candidatii care fac deja parte dintr-o retea de networking profesionala pot sa isi uploadeze printr-un simplu click profilul pe site, singura conditie fiind aceea de a fi membru al „comunitatii” LinkedIn.

Intrucat NotchUp reprezinta tara in care candidatul este rege, acesta isi poate stabili singur tariful, stiind ca aplicatia ii permite sa isi evalueze „valoarea” in functie de pozitia pe care o ocupa, experienta dar si formarea academica. In plus, poate alege companii din diferite domenii care ii pot sau nu trimite oferte. De asemenea, atunci cand un candidat ofera referinte despre un alti potentiali candidati, poate castiga 10% din suma obtinuta de cei din urma, in cazul in care sunt primiti la un interviu si reusesc sa fie angajati.

Fiecare profil depus este analizat de un specialist in resurse umane al site-ului NotchUp. In urma acestei analize sunt acceptati doar candidatii care prezinta un potential ridicat pentru a fi alesi pe viitor de companii.

Citeste si:

In general, sunt acceptati candidatii ce au un profil care imbina trei criterii importante- studii academice la universitatile cotate ca fiind cele mai bune, o experienta profesionala intr-una din topul celor mai bune companii din Statele Unite, dar si foarte bune aptitudini soft si hard.

Companiile interesate platesc un comision pentru fiecare interviu efectuat. Potrivit NotchUp.com, Google si Facebook testeaza la randul lor o versiune beta a site-ului. Pentru a atrage noi clienti, site-ul promite rambursarea integrala a sumei platite de acestea, daca interviul nu s-a desfasurat conform normelor.
In cazul in care acest proces de recrutare virtual se dovedeste a fi inovativ si atragator, intrebarea care se pune este cat la suta din interviurile realizate vor fi concretizate. Candidatii de „cinci stele” pe care site-ul american se ambitioneaza sa ii atraga au deja propuneri concrete pe piata de munca „reala” pentru cele mai bune si bine platite functii, fara a face apel la un site de recrutare.

Astfel, NotchUp poate deveni unul din site-urile cele mai cautate de companii si candidati, sau un simplu debuseu pentru candidatii frustrati.