O cincime dintre angajati la nivel global afirma ca se simt implicati la locul de munca, fiind dispusi sa isi ajute compania sa se dezvolte, indiferent de efortul depus, arata cel mai recent studiu global al Fortei de munca realizat de Towers Perrin.
Doar 21% din cei 90.000 de respondenti chestionati la nivel global afirma ca se simt implicati la locul de munca, fiind dispusi sa isi ajute compania indiferent de efortul depus pentru a atinge succesul, in timp ce 38% sustin ca se simt partial preocupati de dezvoltarea organizatiei pentru care lucreaza.

Astfel, potrivit studiului, se creeaza un „gol” intre efortul vizibil al companiilor de a-si determina angajatii sa se implice in dezvoltarea organizatiei si cat de mult sunt dispusi acestia sa investeasca in vederea atingerii obiectivelor organizatiei din care fac parte. In plus, companiile sunt nevoite sa aduca mereu noi provocari astfel incat sa isi mareasca sansele de performanta.

Companiile cu cel mai ridicat nivel al angajamentului salariatilor reusesc sa obtina rezultate financiare mult mai bune si sa reuseasca cu succes sa retina talentele in cadrul organizatiei, fata de companiile care au un nivel scazut al nivelului de angajament al salariatilor, releva studiul realizat de Towers Perrin.
Liderii si managerii trebuie sa-si insuseasca un nou set de abilitati pentru a creste performanta companiei si pentru a sustine nivelul de implicare al salariatilor in contextul unui mediu de business competitiv.

Potrivit studiului, liderii au un impact semnificativ asupra gradului de implicare al angajatilor. Totusi doar patru din zece respondenti considera ca acest factor se verifica in organizatiile din care fac parte.

Peste 50% dintre cei chestionati sustin ca sunt tratati de manageri ca o parte a organizatiei ce trebuie administrata, fara a conta mult.

In materie de empatie, comunicare si transparenta, liderii nu au obtinut calificative bune din partea celor chestionati.

Desi managerii si-au insusit bine rolul de administrare pur operational, acestia trebuie sa devina constienti de necesitatea de a fi tot mai mult o sursa de inspiratie pentru angajati. Capacitatea de a transforma energia si ambitia salariatilor in angajament fata de companie si in ultima instanta in cresterea perfomantelor organizatiei necesita atentie si un comportament diferit.

Principala provocare a managerilor ramane recunoasterea valorii angajatilor si transformarea potentialului acestora astfel incat sa contribuie la cresterea performantelor afacerii.

Studiul global al Fortei de munca realizat de Towers Perrin identifica factorii de atractie, retentie si angajament al salariatilor. Studiul masoara gradul de rationalitate, emotionalitate si motivatie al acestora in raport cu organizatiile din care fac parte, calculand nivelul de implicare si intelegere al procesului de angajament cat si procesul de influentare a comportamentului si a performantei.

Pornind de la rezultatele obtinute, reprezentantii companie de consultanta Towers Perrin au indentificat 5 sfaturi „cheie” de care managerii trebuie sa tina cont pentru motivarea si implicarea angajatilor.

1. Organizatia are cea mai mare influenta asupra gradului de implicare al angajatilor.

2. Nu exista un model de succes pentru o cultura organizationala care sa aduca imediat performanta. Cea mai buna abordare depinde de prioritatile strategice ale companiei.

3. Angajatii sunt dispusi sa investeasca mai mult in dezvoltarea companiei, insa isi doresc sa inteleaga care va fi castigul lor.


4. Liderii trebuie sa gaseasca cea mai buna metoda pentru a inspira si a creste nivelul de angajament al salariatilor.

5. Companiile trebuie sa isi inteleaga angajatii la fel de bine cum isi inteleg clientii, astfel incat sa fie capabile sa creeze un mediu de lucru care sa conduca la o crestere a performantei si a gradului de implicare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri