Spatiile virtuale, vazute deseori ca locuri unde adolescentii si cei pasionati de informatica isi petrec majoritatea timpului, incep sa creasca in popularitate, desi potentialul lor nu a fost inca exploatat de majoritatea companiilor.

Astfel de lumi virtuale au creat un nou mod de a socializa, inova si chiar tranzactiona afaceri, subliniaza studiul Deloitte.

Pe masura ce devin tot mai populare si utilizeaza tehnologii sofisticate, pot avea un impact semnificativ, in special in schimbarea modului de a interactiona al oamenilor de business.

Insa, intrarea in astfel de lumi virtuale poate fi descurajator pentru multe companii , intrucat modelele traditionale interne de a face afaceri nu vor avea sustinere pe termen lung in acest tip de lumi, au adaugat reprezentantii Deloitte.

Totusi, aceste comunitati online pot prezenta noi oportunitati, in conditiile in care ofera o noua cale de a face afaceri pe piata, o cale pe care modele traditionale de business nu o pot adopta.

Citeste si:

„Lumile virtuale prezinta oportunitati pe care companiile vor fi nevoite sa le ia in considerare mai devreme sau mai tarziu. Schimbarile inevitabile aduse de mediile virtuale vor redefini modul de a interactiona cu consumatorii, oferind posibilitatea unei colaborari mai complexe intre organizatii”, sustine Kamales Landi, autoarea studiului.

Putine companii au inteles cum sa stabileasca si sa masoare adevaratul potential al lumilor virtuale. De asemenea, exista organizatii care au incercat sa stabileasca o prezenta media, dar au terminat prin a abandona cu rapiditate. Esecul unor astfel de companii a condus si la reticenta altor organizatii fata mediile virtuale.

Potrivit studiului, in urmatorii 5 ani, lumile virtuale vor incepe sa domine si sa ocupe o pozitie de top in construirea brandurilor celor mai importante companii din lume, ceea ce va conduce la o competitivitate acerba cu organizatiile care sunt deja prezente in mediile interactive.

„Chiar daca numarul vizitatorilor activi in lumile virtuale a atins un numar mare, cei care exploreaza si inteleg astfel de medii in prezent, vor reusi pe viitor sa castige loialitatea consumatorilor. Insa, inainte de a atrage noi clienti prin intermediul acestor noi medii online, companiile trebuie sa inteleaga piata virtuala si utlizatorii sai”, a adaugat Kamales Landi.