Spatiile virtuale, de genul Second Life, pot revolutiona mediul actual al afacerilor si felul in care oamenii interactioneaza, arata cel mai recent studiu realizat de compania de consultanta Deloitte, „Sa respiram o a doua viata in lumi virtuale”.
Spatiile virtuale, vazute deseori ca locuri unde adolescentii si cei pasionati de informatica isi petrec majoritatea timpului, incep sa creasca in popularitate, desi potentialul lor nu a fost inca exploatat de majoritatea companiilor.

Astfel de lumi virtuale au creat un nou mod de a socializa, inova si chiar tranzactiona afaceri, subliniaza studiul Deloitte.

Pe masura ce devin tot mai populare si utilizeaza tehnologii sofisticate, pot avea un impact semnificativ, in special in schimbarea modului de a interactiona al oamenilor de business.

Insa, intrarea in astfel de lumi virtuale poate fi descurajator pentru multe companii , intrucat modelele traditionale interne de a face afaceri nu vor avea sustinere pe termen lung in acest tip de lumi, au adaugat reprezentantii Deloitte.

Totusi, aceste comunitati online pot prezenta noi oportunitati, in conditiile in care ofera o noua cale de a face afaceri pe piata, o cale pe care modele traditionale de business nu o pot adopta.

„Lumile virtuale prezinta oportunitati pe care companiile vor fi nevoite sa le ia in considerare mai devreme sau mai tarziu. Schimbarile inevitabile aduse de mediile virtuale vor redefini modul de a interactiona cu consumatorii, oferind posibilitatea unei colaborari mai complexe intre organizatii”, sustine Kamales Landi, autoarea studiului.

Putine companii au inteles cum sa stabileasca si sa masoare adevaratul potential al lumilor virtuale. De asemenea, exista organizatii care au incercat sa stabileasca o prezenta media, dar au terminat prin a abandona cu rapiditate. Esecul unor astfel de companii a condus si la reticenta altor organizatii fata mediile virtuale.

Potrivit studiului, in urmatorii 5 ani, lumile virtuale vor incepe sa domine si sa ocupe o pozitie de top in construirea brandurilor celor mai importante companii din lume, ceea ce va conduce la o competitivitate acerba cu organizatiile care sunt deja prezente in mediile interactive.

„Chiar daca numarul vizitatorilor activi in lumile virtuale a atins un numar mare, cei care exploreaza si inteleg astfel de medii in prezent, vor reusi pe viitor sa castige loialitatea consumatorilor. Insa, inainte de a atrage noi clienti prin intermediul acestor noi medii online, companiile trebuie sa inteleaga piata virtuala si utlizatorii sai”, a adaugat Kamales Landi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri