„In advertising exista mitul ca se castiga mult si de aceea multi candidati vin si cu o cerere salariala mare fara avea uneori nicio experienta in domeniu. Asteptarile ridicate ale acestora se traduc si prin faptul ca nu au nicio reprezentare a lucrurilor. In general nu sunt inca constienti de nivelul la care ar trebui sa ajunga si au impresia ca e foarte usor sa obtina intr-un timp scurt la un salariu mare”, sustine Melania Stoleru.

In medie, expectantele candidatilor care nu au nici o experienta in domeniu ajung la 500-600 de euro, in timp ce pentru cei cu experienta,asteptarile salariale ajung la 700-800 de euro. „Exista candidati care isi doresc sa lucreze pentru brandul BBDO, insa sunt si persoane care vin dintr-o alta agentie si atunci ca si angajator trebuie sa suporti costurile”, este de parere HR Managerul de la Graffitti.

Potrivit lui Stoleru, publicitatea este o industrie care te preseaza foarte mult si atunci cand se fac angajari se tine cont in primul rand de necesitatile pe care compania le are la momentul respectiv. Preferabil este sa ai intotdeauna oameni talentati si nu neaparat experimentati. In general, un tanar fara experienta are nevoie de 3-4 luni pentru a se acomoda si a asimila informatiile necesare.

„Daca ai nevoie de o persoana care sa aduca rezultate imediate atunci il vei alege pe cel cu experienta. Insa, daca iti permiti luxul si ai la dispozitie 3-4 luni poti sa il alegi pe cel mai talentat. De multe ori se face rabat daca omul respectiv are intr-adevar ceva de oferit”, a declarat Melania Stoleru.

Anual Graffitti BBDO investeste 200.000 de euro in formarea angajatilor, oferindu-le acestora sansa de a urma atat traininguri care utilizeaza atat resurse interne cat si externe.

„Mobilitatea organizationala ridicata este una dintre provocarile majore ale industriei publicitatii. In prezent, oamenii au sansa de a se muta cu usurinta de la o companie la alta. In 2007, nivelul de fluctuatie al companiei noastre a ajuns la aproximativ 15%. Astfel, atat pentru organizatia noastra cat si pentru jucatorii de pe piata, retentia angajatilor reprezinta unul din principalele obiective”, a declarat pentru Wall Street, Melania Stoleru, HR Manager Graffitti BBDO.

Programele de training, cele de dezvoltare profesionala, competitiile interne, bonusurile de performanta, metodele de fidelizare financiare si non financiare sunt procedee utilizate frecvent de organizatiile din advertising in motivarea si retentia angajatilor.

„BBDO University este de exemplu un program al retelei noastre care permite anual unui numar de 4-5 angajati sa participe in functie de specializarea pe care o au la cursurile acestei universitati. Cursurile sunt platite integral de companie iar selectia se face tinand cont de dezvoltarea profesionala si nivelul pe care l-au atins in anul respectiv”, sustine Stoleru.

Retentia nu se face intr-un moment de criza, ci treptat. Nu poti pastra in proportie de 100% oamenii dar atunci cand e vorba de oamenii cheie se vor face eforturi suplimentare, a adaugat HR Managerul de la Graffitti.

Salariul de pornire al unui entry level in publicitate este de 300 de euro, insa poate ajunge chiar si la 500 de euro in functie de performantele obtinute.

Citeste si:

Potrivit lui Stoleru, publicitatea este o industrie care te preseaza foarte mult si atunci cand se fac angajari se tine cont in primul rand de necesitatile pe care compania le are la momentul respectiv.
Preferabil este sa ai intotdeauna oameni talentati si nu neaparat experimentati. In general, un tanar fara experienta are nevoie de 3-4 luni pentru a se acomoda si a asimila informatiile necesare.

„Daca ai nevoie de o persoana care sa aduca rezultate imediate atunci il vei alege pe cel cu experienta. Insa, daca iti permiti luxul si ai la dispozitie 3-4 luni poti sa il alegi pe cel mai talentat. De multe ori se face rabat daca omul respectiv are intr-adevar ceva de oferit”, a declarat Melania Stoleru.

Orice candidat trebuie sa dea dovada de foarte multa creativitate, sa gandeasca out of the box, sa fie studios, sa fie la curent cu ce se intampla pe piata, iar curiozitatea e o necesitate. „Curiozitatea nu se poate invata, te nasti cu ea, iar in publicitate te determina sa fii tot timpul in priza, sa stii tot ce se intampla. Lipsa ei poate dauna deseori performantelor pe care un angajat le poate obtine”, este de parere HR Managerul de la Graffitti.

Ca orice angajat al unei agentii de publicitate si HR Managerul trebuie sa fie la randul sau creativ. Stoleru este de parere ca aceasta creativitate nu se manifesta neaparat in modalitatile de recrutare pe care le utilizezi (internet, blogg-uri sau orice alte canale neutilizate) ci trebuie sa te asiguri ca si manager de resurse umane ca esti inventiv in ceea ce priveste retentia oamenilor de calitate din agentie.

De asemenea, orice candidat trebuie sa fie constient de perspectivele de crestere care ii sunt oferite in cadrul companiei. „Consider ca cel mai important este ca fiecare angajat, mai ales pe entry level, sa isi asume fiecare treapta profesionala parcursa, fara sa arda etape si sa avanseze fiind motivati doar de o pozitie superioara si mai bine remunerata” , este de parere Stoleru.

Pentru a ajunge pe o pozitie de account manager un junior are nevoie de un an, un an si jumatate. Totusi, subliniaza Stoleru, masura cresterii si-o dau chiar ei insisi. Nu exista o limita impusa sau un parcurs in care trebuie sa se incadreze cu strictete. Unii oameni cresc si dezvolta foarte repede si atunci merita sa li se acorde mai multe responsabilitati.

Publicitatea nu este un domeniu care presupune strictete. Angajatii trebuie sa aiba puterea de a se exprima liber, si de a da un feedback real, si nu unul fals. In plus toti oamenii din agentie ar trebui sa participe la stabilirea obiectivelor si strategiilor companiei. Astfel, angajatii se simt mai implicati, si isi asuma o responsabilitati mai mari.

Criza fortei de munca existenta pe piata locala se resimte si in industria publicitatii mai ales in randul recrutarii specialistilor. „Aceasta criza nu pot spune ca ne afecteaza foarte mult. Astazi e foarte usor sa recrutezi oameni insa depinde de standardele pe care le ai. In momentul in care ai niste standarde bine definite atunci recrutezi mai greu”, sustine Stoleru.

Graffitti BBDO numara in prezent 120 de angajati si estimeaza ca pana la sfarsitul anului isi va mari echipa cu 10 membri noi.

Graffiti BBDO este parte a BBDO Worldwide din 1992, oferind servicii specializate de brand management si creatie. Printre clientii agentiei se numara companii de renume: Automobile Dacia, Allianz-Tiriac, Elite, Mars, PepsiCo, Scandia, Tuborg, Wrigley. Fiind prezenta constant la varful clasamentelor de profil din Romania, Graffiti BBDO a castigat in ultimii 5 ani peste 45 de premii, dintre care cele mai importante fiind cele de la Effie Awards, Epica, Golden Drum, New York Festivals.