Mai mult de 50% dintre liderii din mediul de afaceri britanic admit in prezent ca au adoptat o stategie gresita pentru a rezolva problemele cauzate de stagnarea economiei, nefiind bine pregatiti sa faca fata consecintelor, arata studiul.

Realizat in randul a 120 de lideri in afaceri, studiul a identificat si o noua lipsa a planificarilor in ceea ce priveste schimbarea ciclului economic si o lipsa a experientei regresului economic in ceea ce ii priveste pe cei de pe pozitiile de middle si senior management.

Un astfel de management al complacerii nu s-a implementat inca pe aceasta coasta a Atlanticului.
In Statele Unite, in timp ce 8 din 100 directori executivi cred ca , companiile lor sunt mai bine pregatite pentru o stagnare a economiei decat competitorii lor, putini au recunoscut ca au luat si alte masuri practice in afara de diminuarea costurilor.

Un studiu realizat de compania de consultanta Boston Consulting Group a aratat ca foarte multe organizatii, chiar si atunci cand exista semne clare ce avertizeaza ca vor exista perioade dificele din punct de vedere economic, nu reusesc sa-si planifice viitorul corect. Rezultatul este cel mai adesea ceea ce numim « probleme ciclice de sistem », sau reducere drastica a costurilor in moment de panica facuta prea tarziu, si care se dovedeste a fi mult mai daunatoare .

Studiul realizat de compania de consultanta Hay, arata ca multe dintre companii s-au pregatit de aproximativ zece luni de o stagnare a activitatilor, in aceeasi perioada in care criza creditelor s-a instalat pe piata din Statele Unite.

Doar un sfert dintre liderii din business chestionati au marturisit faptul ca se pregateau de sase luni, in timp 5%, in mod surprinzator au admis ca au inceput aceste pregatiri de putin timp.

Stagnarea inregistrata in randul companiilor va afecta profiturile anuale ale acestora cu 1,3%, ceea ce inseamna o pierdere de 900 de milioane de lire sterline la nivel economic.

Companiile cu mai mult de 1.000 de angajati se asteapta sa fie lovite mult mai puternic, estimarile legate de scaderea profitului ajungand in medie la 2,2%, potrivit studiului Hay.

In mod ingrijorator, mai bine de 50% dintre organizatiile chestionate aplica o strategie care nu tine cont de conditiile economice existente in prezent, in timp ce un sfert dintre acestea nu si-au schimbat deloc strategia pentru a o adapta la noul climat economic.

4 din 10 companii au luat decizia doar de a reorganiza performantele stabilite, ca raspuns la stagnarea economica de pe piata.

Citeste si:

Din cei 5% care au dezvoltat o strategie ca raspuns la criza economica ce a lovit piata americana, doar jumatate au recunoscut ca organizatia din care fac parte se va misca prea incet pentru a o implementa.
In plus, in ciuda unei evident necesitati de a-si adapta strategia de afaceri la noul climat economic, trei patrimi dintre organizatiile britanice au afirmat ca nu au luat nici o masura pentru a face acest lucru, in ciuda faptului ca, majoritatea a fost de acord asupra faptului ca actuala situatie economica va schimba in mod fundamental mediul de afaceri. Opt din zece organizatii sustinand ca aceasta incetinire va afecta cresterea economiilor din Vest.

Aproape 50% au sustinut ca noile piete in curs de dezvoltare vor reusi sa preia puterea, in timo ce doar 5% au afirmat ca economia britanica va fi radical diferita dupa acest curent de scadere.

Pe termen lung, pe langa faptul ca nu sunt pregatiti pentru conditiile economice prezenta, liderii din afaceri au admis ca nu sunt in pozitia de a capitaliza orice progres ulterior.

O treime dintre liderii din business care au si creat o strategie pentru actual situatie de stagnare economica, 13% au realizat si planuri pentru momentul in care piata isi va reveni, subliniaza studiul Hay.
„Mediul de afaceri britanic a fost luat prin surprindere de stagnarea economica, si acum exista riscul sa piarda si momentul redresarii acesteia. Liderii trebuie sa recunoasca insa ca mediul de afaceri nu va mai fi la fel dupa. Realizarea unei strategii de restabilire trebuie sa inceapa din acest moment. Criza economica poate recompensa strategiile agresive si numai companiile cu modele de afaceri agile vor ramane competitive atat in perioada de stagnare cat si dupa ”, sustine Russell Hobby, director asociat al Hay Group.

Patru din 10 lideri au afirmat ca organizatia din care fac parte a suferit de incapacitatea de a sti cum sa se pregateaca pentru o astfel de perioada.

„Cea mai mare provocare a liderilor din mediul de afaceri britanic il reprezinta executarea unei strategii corecte luand in considerare stagnarea economica”, a adaugat Hobby.

Studiul a aratat de asemenea, ca lipsa de experienta in leadership a fost cauza care a condus companiile britanice la gasirea unor raspunsuri gresite fata de climatul economic, aproximativ 50% dintre liderii chestionati au afirmat ca lipsa de experienta in leadership a echipei reprezinta o adevarata amenintare a afacerilor lor.

Un numar asemanator a afirmat ca lipsa viziunii in cadrul unei organizatii va conduce la turbulente economice.

„Liderii din mediul de afaceri trebuie sa fie in mod constant atenti la schimbarile ce sunt si pot fi provocate de perioadele de regres economic, dar si sa reactioneze imediat. Conditiile se pot schimba peste noapte, iar semnele si dovezile legate de comportamentul clientilor pot fi gasite in cele mai ciudate locuri”, a subliniat Hobby.