„Din pacate, folosit cu preponderenta, acest stil duce la o epuizare a managerilor, fiind implicati in toate activitatile de la inceput pana la finalizare, simtindu-se totusi confortabil datorita controlului pe care il au asupra situatiilor, a oamenilor si resurselor implicate. Avem aici acei manageri care lucreaza 12-14 ore pe zi, care stiu tot ce se intampla in firma, care si in concediu vorbesc permanent la telefon, neputandu-se deconecta, dar care simt ca asa sunt eficienti”, a declarat Claudia Indreica, Managing Partner Psihoselect.

Studiul a fost realizat pe un numar de 93 de manageri romani. Aproximativ 11% din acestia adopta de obicei o conduita directiva la locul de munca, in timp ce niciunul nu are incredere in delegarea sarcinilor.

Consultantii Psihoselect considera ca managerii romani sunt axati preponderent pe atituidini de genul “„iti spun eu cum sa faci”, dupa principul ca seful le stie pe toate, recomandand ca acestia sa isi puna intrebari si in legatura cu solutiile oferite de catre subordonati. „Cu toate ca, printre participantii la studiu avem si directori generali, nici chiar in aceste cazuri nu avem o preponderenta a delegarii. Acest lucru inseamna ca mai avem de invatat din punct de vedere al modului in care conducem, pana sa ajungem la imaginea managerului „dirijor” care are in echipa experti pe domeniile lor (Logistica, HR, Productie, Financiar, Vanzari etc.), el fiind cel care trebuie sa ceara de la acestia solutiile optime, pentru a atinge performanta stabilita”, spune Indreica.

Citeste si:

Aceasta propune inlocuirea ideii de director general cu un Management Board, o echipa alcatuita din oameni cheie ca activitate si performanta. In ceea ce priveste calitatile unui manager eficient, consultantii Psihoselect recomana o imbinare a celor patru stiluri de management cunoscute – directiv, participativ, coach si delegare.

“Cel mai bun manager pentru un angajat nou este acela care aplica toate cele patru tipuri de leadership. Mai exact, acesta ar trebui sa fie Directiv in prima etapa, deoarece, fiind la inceput, angajatul nu are o imagine despre obiectivele companiei si are nevoie de siguranta si directionare. Apoi ar trebui sa fie un Coach/Antrenor incurajandu-l sa-si spuna parerea, sa invete din propriile greseli, urmand ca mai apoi sa devina un manager Participativ, care il lasa pe noul angajat sa ia decizii, asigurandu-se totusi ca nu ii scapa lucrurile din mana. Iar atunci cand noul angajat are deja abilitatile, motivatia si experienta necesara, poate sa ii Delege sarcini, crescandu-i astfel si increderea in fortele proprii. Cu alte cuvinte, vorbim de un leadership situational”, incheie Indreica.

Psihoselect este o compania de consultanta in resurse umane, cu o experienta de peste 7 ani pe piata din Romania. Compania asista firmele in proiecte de recrutare si selectie de personal pentru pozitii de top si middle management si mass recruitment.