Potrivit raportului global publicat de PricewaterhouseCoopers (PwC), perceptia conform careia noua generatie de angajati, „Generatia Mileniului” - persoanele care au intrat pe piata fortei de munca incepand cu anul 2000 - nu este loiala si va respinge metodele de lucru traditionale este un mit.
Rezultatele studiului arata ca, desi oportunitatile pietei internationale si implementarea unor programe de responsabilitate corporatista sunt esentiale pentru Generatia Mileniului, reprezentantii acesteia se asteapta sa lucreze in principal la birou, cu un program de lucru regulat si sa nu-si schimbe des angajatorul de-a lungul carierei.

Absolventii din Romania urmeaza de regula tendintele internationale in ceea ce priveste dorintele lor legate de climatul si conditiile de munca. Cu toate acestea, situatia macroeconomica a tarii tinde sa influenteze opiniile lor asupra aspectelor ce ii caracterizeaza pe actualii si viitorii angajatori.

„Una dintre aceste influente se regaseste in atitudinea lor referitoare la evaluarea beneficiilor, in timp ce pentru primele doua pozitii absolventii romani se incadreaza in tendinta manifestata de restul esantionului la capitolul training & dezvoltare si bonusuri, pe locul trei la romani se plaseaza accesul la credite cu dobanzi preferentiale, servicii medicale private gratuite si masina de serviciu, in timp ce restul esantionului se orienteaza catre programul de lucru flexibil”, a declarat Ruxandra Stoian, Director Servicii de Consultanta in Resurse Umane, PwC Romania.

80% dintre respondentii romani considera ca, pe parcursul carierei lor profesionale, vor schimba doar intre doi si cinci angajatori, un procentaj semnificativ mai ridicat decat in cazul majoritatii tarilor participante si mai ridicat decat media intregului esantion, respectiv 75%. In ceea ce priveste raspunsul referitor la cariera dorita, 84% dintre romani au sustinut ca prefera sa se dezvolte in cadrul aceleiasi organizatii (fie intr-un domeniu anume sau in mai multe), in timp ce intregul esantion a atins procentajul de doar 47%.

“Proaspetii absolventi romani sunt atrasi din ce in ce mai mult de idealurile absolventilor din alte tari in ceea ce priveste conditiile de lucru. Acest fapt se manifesta mai ales sub forma trecerii de la notiunea „unde pot sa lucrez?” la „unde mi-ar placea sa lucrez?”, care genereaza o anumita presiune asupra angajatorilor, obligandu-i sa fie mai creativi in politicile lor de HR (ex. recrutare, compensatii, beneficii, retentia angajatilor, mediul de lucru etc.), afirma Ruxandra Stoian, Director Servicii de Consultanta in Resurse Umane, PwC Romania.

In ceea ce priveste oportunitatile de munca in strainatate, 80% din totalul respondentilor isi doresc sa lucreze in strainatate. Absolventii indieni au raspuns afirmativ in proportie de 93%, in comparatie cu 62% dintre absolventii din Olanda.

70% dintre respondenti se asteapta sa foloseasca o limba straina la locul de munca. In timp ce doar 38% au mentionat engleza ca fiind limba lor materna, 83% se asteapta sa o foloseasca la locul de munca. Urmeaza franceza si spaniola cu 19%, respectiv 14%.

In timp ce calatoriile in strainatate reprezinta o prioritate in agenda respondentilor, lucrul de-acasa si orele flexibile nu sunt atat de importante. Doar 3% dintre respondenti se asteapta sa lucreze in principal de-acasa si doar 18% sa lucreze in afara programului de lucru obisnuit. Studiul a confirmat ca Generatia Mileniului considera tehnologia ca fiind cheia socializarii si a crearii de retele interpersonale, 85% din respondenti facand parte dintr-un portal de socializare, cum ar fi Facebook.

40% dintre respondenti sunt dispusi sa le permita angajatorilor un acces mai liber la informatiile lor personale in interesul sigurantei personale si al securitatii firmei. In plus, doua treimi dintre reprezentantii Generatiei Mileniului ar privi pozitiv asigurarea de catre angajator de servicii personale – cum ar fi locuinta, mese si consultatii medicale regulate. Acest lucru ridica intrebari interesante legate de o posibila disparitie in viitor a granitei dintre locul de munca si viata personala.”

Angajatii de maine asteapta de la angajatori un comportament responsabil, 88% afirmand ca isi vor cauta angajatori ale caror politici de responsabilitate sociala (CSR) sa reflecte propriile valori.
In plus, 86% dintre respondenti ar lua in calcul plecarea de la un angajator ale carui valori CSR nu ar mai corespunde cu ale lor – in acest sens, cei mai idealisti absolventi se afla in Argentina (94%), Statele Unite ale Americii si Brazilia (ambele 92%).

Respondentii indieni au fost cel mai putin dispusi sa isi paraseasca angajatorul din acest motiv (66%). Politica angajatorilor cu privire la schimbarile climatice este considerata importanta sau foarte importanta de catre majoritatea absolventilor la nivel global (66%).

Cursurile de instruire si dezvoltarea profesionala constituie pentru Generatia Mileniului cel mai apreciat avantaj in primii cinci ani de cariera, o treime dintre respondenti indicandu-l ca fiind cel mai important avantaj (cu exceptia salariului).

Proportia acestora este de trei ori mai mare decat a celor care au indicat bonusurile ca avantaj. Aproape toti respondentii (98%) au afirmat ca munca impreuna cu un mentor si coach capabil este importanta pentru dezvoltarea personala.

Studiul „Generatia Mileniului la locul de munca” a fost efectuat in septembrie 2008 pe un esantion de 4.271 de angajati din 44 de tari. Majoritatea respondentilor sunt proaspat absolventi care urmau sa inceapa sa lucreze pentru PwC.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri