Perfect-Tour, una dintre firmele de turism care ofera servicii de teambuilding, raporteaza deja o scadere a numarului solicitarilor pentru aceste tipuri de servicii. “Companiile care aveau deja planificate si bugetate acest tip de activitati, nu au renuntat la proiecte. Insa, incepand cu octombrie, am vazut o scadere a numarului de cereri pentru activitatile de teambuilding si incentive. De asemenea, bugetele alocate pentru 2009 au fost micsorate iar solicitarile pe care le avem in lucru au bugete cu 30-40% mai mici in camparatie cu 2008 “, a declarat pentru Wall-Street Sorin Vaduvoiu, director executiv al Perfect-Tour.

Unul dintre efectele micsorarii bugetelor pentru teambuilding se traduce in un pachet alcatuit dintr-un numar mai mic de nopti, deplasari pe distante mai scurte si servicii selectate in functie de tarif. “ Exista astfel o presiune mai mare pe furnizori sa micsoreze tarifele practicate”, completeaza Vaduvoiu.

In contextul pietei financiare actuale, multe companii decid sa isi reduca costurile, sa isi planifice mai riguros bugetele si chiar sa reduca la zero bugetele alocate teambuildingurilor. “Nu am avut cazuri de renuntari pentru 2008 dar companiile cu care lucram au redus bugetul pentru acest tip de activitati in 2009.”, mai spune Vaduvoiu.

Citeste si:

Chiar daca Perfect -Tour estimeaza pe 2008 o cifra de afaceri de 24 milioane de euro si un profit de 160 000 de euro, firma isi reorganizeaza riguros bugetul pentru anul care vine. “Am pregatit un plan de masuri care include eficientizarea la maxim a resurselor disponibile inclusiv cea mai importanta resursa - resursa umana. De asemenea, reducerea costurilor operationale cat si presiunea pusa pe furnizori de a scade costurile fac parte din planul de masuri. Nu in ultimul rand, includerea in oferta noastra a programelor adaptate cerintelor pietei din 2009 - programe personalizate mai scurte, rezervarile din timp pentru a scade costurile - early booking. Sunt totusi 2 parti ale bugetului care nu vor fi afectate – training-ul pentru propriul personal si marketing-ul.”, a explicat Vaduvoiu.

Pentru 2009, Perfect-Tour si-a propus sa atinga o cifra de afaceri de peste 40 de milioane de euro si un profit de 600.000 de euro cu toate ca Vaduvoiu considera ca anul viitor piata de teambuilding va inregistra o scadere a cererilor. Ca si pana acum, cele mai multe cereri de teambuilding indoor si mai ales outdoor, vor veni din sectorul corporate. “Nu cred ca pot face o clasificare pe domenii de activitate, insa companiile multinationale se disting net fata de companiile de tip antreprenorial”, a mai spus directorul executiv al Perfect – Tour.