Un raport publicat recent de The Creative Group – o firma americana de recrutare - incearca sa raspunda la intrebarea cat de departe pot merge oamenii pentru a obtine o slujba in conditiile mediului financiar actual, titreaza revista Forbes.
Raspunsurile directorilor executivi si ale altor angajatori au inclus exemplul unui american care si-a expus cv-ul pe cladirea de vizavi de compania la care voia sa se angajeze sau exemplul unui alt american care a lipit postere cu propria persoana in parcarile subterane folosite de directorii companiilor vizate pentru angajare. Un alt aplicant pentru job a fost la fel de inventiv – si-a scris numele pe cateva mingi de golf care trebuiau sa ajunga in mainile unor CEO.

Raportul precizeaza insa ca aceste tipuri de abordari inventive nu sunt pe placul tuturor angajatorilor. 52% dintre executivi considera aceste tactici de guerilla drept neprofesioniste, in timp ce doar 34% apreciaza ca demersul este “ok, atat timp cat informatiile din CV sunt relevante”, mai scrie Forbes.

Cu toate acestea, CV-ul nu l-a ajutat pe bancherul de investitii Joshua Persky. Dupa ce a fost disponibilizat de la banca de investitii la care lucra Persky a cautat in zadar timp de 11 luni un loc de munca. Ajuns la capatul rabdarii si fiind pe punctul de a pierde apartamentul familiei, din Manhattan, Persky, costumat intr-un sandwich gigant, a inceput sa-si imparta CV-ul pe strada, pe Park Avenue sau in locurile in care stia ca se va intalni cu potentiali angajatori. Mass-media a preluat stirea despre cautatorul de job-uri, iar Persky a ajuns imaginea economiei americane. Tactica a avut insa succes, acesta fiind in cele din urma angajat la firma Weimar LLP.

Forbes precizeaza insa ca experienta americanului creativ nu este un etalon pentru zecile de mii de disponibilizati din S.U.A. Potrivit listei disponibilizarilor intocmita de Forbes, aproape 200.000 de persoane au fost concediate de la 1 noiembrie 2008. Cu cat creste numarul celor care isi cauta activ slujbe, cu atat tacticile de vanzare a propriei imagini si metodele de persuasiune ale angajatorului devin mai creative.

De exemplu, un alt american, Javier Pujals, un fost om de vanzari din piata de real-estate, a pus un panou intr-o piata din Chicago pe care scria “Cumparam interviuri”. Ba mai mult, si-a creat si un site in acest scop – www.buyaninterview.com. “Este o simpla chestiune de cerere si oferta. Sunt atat de multi oameni care cauta slujbe, iar angajatorii urasc interviurile”, a explicat pentru Forbes Pujals, considerand ca nu este nimic deplasat in aceste conditii financiare in a plati angajatorul pentru a i se acorda un interviu. La o luna dupa anuntul de pe site-ul sau, Pujals oscila in a accepta oferte facute de patru angajatori si ramasese restant cu plata unui interviu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri