Adriana Radu este din luna iulie a anului trecut noul HR Manager al Henkel Romania, unde gestioneaza un departament de resurse umane de sase persoane, fiind responsabila de cei aproximativ 600 de angajati pe care ii numara compania.
„Pentru mine, Henkel a insemnat in pas important in cariera. Vin din Coca Cola Hellenic unde am fost intai HR Manager pe Estul Romaniei dupa care am fost HR Manager pe Republica Moldova. Eram o saptamana in Romania, alte doua – trei in Republica Moldova. Mi-a fost destul de greu, chiar daca misiunea mea acolo era doar de doi ani. Dupa asta imi propusesem sa ma intorc in Romania”, afirma Radu.

Intre piata de resurse umane din Republica Moldova si cea din Romania, Adriana Radu a observat diferente majore. „Grupul Coca Cola Hellenic avea anumite proceduri pe care voiam sa le implementam in Moldova. Unele dintre ele nu ai putut fi implementate tocmai din cauza acestor diferente culturale. De exemplu, existau instrumente de evaluare a performantei care presupuneau o discutie intre subordonat si sef. Nu se obisnuia ca subordonatul sa dea un feedback sefului.”, isi aminteste ea.

Intoarsa in tara, Adriana Radu stia ca nu avea posibilitatea sa preia HR managementul companiei Coca Cola si a decis sa se mute la Henkel. A dat interviu cu managerul companiei si cu managerul HR din Europa Centrala. Venea tot dintr-o companie din industria FMCG, dar spune ca la Henkel s-a potrivit mai bine ca personalitate si ca stil de lucru. Au fost si motive profesionale. Am simtit ca aici pot face un parteneriat cu conducerea firmei pentru ca departamnetul de HR in viziunea mea trebuie sa fie un business partener pentru celelalte departamente.”

Pentru anul 2009, tinand cont ca industria FMCG a fost mai putin afectata de criza decat alte sectoare, spune ea, Henkel are o strategie de business axata pe crestere. „Pe 2009 nu avem nici un plan de disponibilizari. Recrutam in continuare. Oricum, parerea mea este ca mai ales in aceste perioade de criza companiile ar trebui sa-si pastreze oamenii. Criza va trece. Ce vor face dupa aceea?”

„Un manager trebuie sa-si pastreze cat mai multi oameni pentru ca atunci cand criza se va termina va avea nevoie de acele abilitati. Disponibilizarea e solutia extrema. Mai bine sa scada salariile . E mai bine sa ai un salariu chiar daca e diminuat, dar stabil.”, a adaugat aceasta.

De-a lungul carierei, Adriana Radu a fost pusa in postura de a disponibiliza personal care a fost preluat de companii care au continuat sa furnizeze acelasi tip de servicii. Cand angajatii sunt anuntati ca vor fi concediati, specialistii in HR trebuie sa aiba o lista clara de raspunsuri si posibile intrebari pregatite. „E o discutie emotionala si e bine sa stii ce vei spune acolo”. „Nu as pune un recruiter sa anunte un angajat ca e disponibilizat. As desemna persoanele care se ocupa de relatia cu angajatii , care au o pregatire juridica si care ar trebui sa explice clar care este motivatia pentru care compania face aceate disponibilizari”, a completat ea.

Deocamdata, compania nu isi propune reduceri salariale si nici renuntarea la bonusurile si beneficiile extrasalariale primite de angajati - tichete de masa, asigurare de sanatate, de viata, prime de Craciun, bonus cadou pentru copii, sala de sport.

CV: Adriana Radu
Varsta: 41 ani
Studii: Licentiata in Business Administration in Marea Britanie
Primul Job: asistenta medicala timp de 6 ani
Experienta internationala: trei ani in cadrul unei companii HR din Varsovia
Experienta in Romania: Din 2001 a lucrat pentru Leoni(o companie germana producatoare de cablaj electric in Bistrita), Coca Cola Hellenic Romania si Republica Moldova si Henkel Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri