Firmele de executive search inca neinfiintate nu mai au loc pe piata din cauza mediului economic instabil si a reducerii proiectelor de angajare, sustine Petra Votisky, country manager al firmei de executive search, Hr audit si dezvoltare organizationala Human Value International.
"In acest moment piata firmelor care presteaza in principal servicii de head-hunting este instabila din moment ce toate firmele de resurse umane intampina dificultati si cauta mijloace de supravietuire”, a comentat managerul.

Una dintre eforturile de stabilizare a acestor companii, spune Votisky, este introducerea rapida pe lista serviciilor a coaching-ului, a auditului in resurse umane sau consilierea in dezvoltare organizationala. Alte companii care inainte de criza ofereau doar servicii de recrutare si selectie de personal au introdus acum si proiecte pentru executive search.

“Observ ca unele companii, in nevoia de a face fata crizei, isi diversifica portofoliul, fara insa a-si pune problema ca nu detin know-how-ul (abilitatile) pentru a duce la bun sfarsit aceste proiecte. In plus, chiar daca o companie are experienta in executive search, nu inseamna ca este abilitata sa furnizeze - intr-un timp scurt de sase luni, de cand a inceput criza - si servicii de coaching sau consiliere pentru dezvoltare organizationala”, adauga Votisky, care considera ca firmele care ofera “de toate” la un nivel al calitatii scazut vor disparea de pe piata inainte de terminarea perioadei de criza.

Pe langa schimbarile de oferte si de viziune practicate de companiile de executive search, si clientii si-au schimbat cerintele cand vine vorba despre introducerea unui manager in board. Cele mai multe proiecte de head-hunting vizeaza, in majoritatea cazurilor, schimbarea din functie a unui executiv care nu performeaza. “Numai companiile carora le merge bine pe timp de criza, sau cele care experimenteaza noi linii de business sunt dispuse sa creeze noi posturi pentru top-manageri”, conchide Votisky.

Country managerul Human Value international, companie internationala de executive search dezvoltata pe piata romaneasca din anul 2008, sustine ca firma si-a diversificat portofoliul la inceputul anului trecut, cu mai bine de jumatate de an inaintea schimbarii mediului economic. Conform acesteia, largirea business-ului si-a demonstrat beneficiile mai ales acum, cand cererea pentru incheierea pozitiilor pentru posturi de manageri a scazut de patru ori.

“In luna septembrie a anului trecut, 80% dintre proiectele noastre se axau pe gasirea unor manageri pentru anumite companii. Restul de 20% erau proiecte de audit HR sau de cercetare a pietei. Acum portofoliul s-a schimbat la 108 de grade: numai 20% dintre proiecte cer rezolvarea unor pozitii prin executive search, in timp ce 80% reprezinta alte tipuri de activitati. Nu vorbim insa de o scadere a activitatii, ci de o schimbare a cerintelor clientilor”, explica Votisky

Multe dintre deciziile de schimbare din functie sau de creare a unor noi locuri de munca sunt amanate pentru trimestrul doi al anului 2009, cand se estimeaza o calmare a pietei si o crestere usoara a anunturilor de angajare. Insa in acest moment managerii fac tot posibilul pentru reducere a costurilor, deci si a bugetelor destinate activitatilor de resurse umane. Astfel, majoritatea managerilor considera mai ieftin sa isi caute un angajat pe o pozitie de top fie in interiorul companiei, fie prin forte proprii – punand totul pe seama departamentului de HR.

“Numai companiile mari, care au departamente solide de HR vor putea sa faca fata acestei provocari. Pentru a angaja un executiv ai nevoie de multe resurse. Acesti viitori manageri, de care compania are nevoie, au un loc de munca in acest moment, nu sunt in cautarea unui nou job si sunt doar partial deschisi in a asculta oferta companiei angajatoare”, adauga ea.

Compania Human Value International, specializata in furnizarea de servicii executive search, consultanta HR, audit organizational si outplacement activeaza pe piata Centrala si de Est a Europei de aproximativ 10 ani, in Romania fiind prezenta din iunie 2008.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri