Cei care au intre 10 si 15 ani de experienta in campul muncii nu intampina dificultati in a-si contacta reteaua de cunostinte din mediul profesional. O bariera pe care o pot intampina este descoperirea faptului ca majoritatea cunostintelor activeaza de mai multi ani in acelasi domeniu, si, prin urmare, nu ii pot oferi informatii despre job-urile din alte sectoare de activitate.

Cu toate acestea, specialistii in recrutare il incurajeaza pe cel care vrea sa isi schimbe cariera sa incerce sa isi contacteze reteaua de cunostinte. Potentialul retelei consta in diversitatea de cunostinte la care au acces membrii retelei tale, astfel incat exista sanse mari sa gasesti o persoana care te poate informa despre tipul de job pe care il cauti. Specialistii intrebati de BusinessWeek relateaza despre cei trei pasi pe care trebuie sa ii urmezi in procesul de schimbare a carierei.

1. Trimite un email catre toata lista de pe LinkedIn si Facebook. Specialistii recomanda ca mailul sa fie personalizat, adresandu-se fiecarui destinatar in parte. Continutul mesajului trebuie sa evidentieze intentia de a-ti schimba domeniul de activitate, accentuand ca ai nevoie de informatii si ajutor. Nu uita sa mentionezi experienta de munca acumulata. Reaminteste-le ca, in cazul in care nu pot sa te ajute, au posibilitatea de a “raspandi mesajul” altor cunostinte care au experienta in domeniul ales de tine. Acestea ar putea sa-ti deschida noi usi spre grupuri profesionale de discutii sau spre site-uri cu informatie specializata. Mai mult, poti stabili o intalnire fata in fata cu acea persoana, pentru a continua discutia inceputa pe email. In plus, nu uita sa mentionezi experienta de munca acumulata.

2. Dupa alertarea prietenilor si a colegilor in privinta noului plan de cariera, pasul doi vizeaza updatarea (reimprospatarea) profilului activ de pe site-urile retelelor sociale – LinkedIn si Facebook. Apoi, acceseaza motoarele de cautare pentru a gasi forumuri si discutii intre specialistii domeniului in care ai decis sa te specializezi. Incearca sa retii esenta acestor discutii, pentru ca mai apoi sa iti faci cont pe forum si sa conduci la randul tau acea conversatie. De asemenea, poti tasta un cuvant-cheie pe site-urile specializate de socializare si poti accesa paginile unor specilisti carora sa le relatezi despre intentiile tale, invitandu-i ulterior sa purtati o conversatie telefonica sau fata in fata. O caracteristica a networking-ului (retelele de cunostinte) se refera la reciprocitatea comunicarii – astfel incat trebuie sa asiguri interlocutorul ca va avea ceva de castigat de pe urma intalnirii voastre.

3. In ultima instanta, dupa ce ai reusit sa te conectezi la grupul de prieteni si cunostinte care te-ar putea consilia in noua cariera, nu iti ramane de facut decat sa identifici potentialii angajatori si sa trimiti un CV, urmat de un apel telefonic care sa confirme ca CV-ul a ajuns la destinatie.