“Anul trecut primeam cinci CV-uri pe saptamana. Acum primim in jur de 10 CV-uri pe zi”, spune Aneta Neagomir HR Manager al companiei de productie BTL si merchandising Grup Sapte, cifrata la aproape 6,5 milioane de euro in 2008. Cu o organigrama care include 700 de angajati – 90 in diferite departamente de logistica si suport, numiti angajati “dedicati” ai companiei, restul in divizia de merchandising - cu carte de munca si o baza de date de 10 000 de promoteri platiti per proiect, compania scoate pe piata 6 noi posturi de merchandiseri – patru in Bucuresti si doua in Cluj.

Desi de aproape un trimestru Romania se afla in recesiune iar industria de FMCG – principalul furnizor de contracte pentru activitati de promotie la raft si merchandising –pierde teren, Marinela Guina, national field manager, sustine ca nu a pierdut nici un contract din portofoliu, in timp ce Neagomir subliniaza ca firma a avut posibilitatea de a creste usor salariile, in urma evaluarii de personal derulata in luna martie.

“In ceea ce priveste salariile fixe, criza ne-a ferit de decizia de a scadea salariile. Dimpotriva, anul acesta am majorat salariile”, spune Neagomir, fara a preciza o cifra exacta.

In ultimul an, Grup Sapte, care activeaza in aproape toata tara prin cele 10 birouri regionale, a reusit cresterea cu peste 25% a numarului de angajati din departamente si cu 23% pe cel al merchandiserilor. Activitatea de merchandising presupune responsabiliatea pentru imaginea produselor la raft, receptionarea marfii, verificarea stocurilor si etichetarea corespunzatoare a produselor de pe rafturile magazinlor.

Un angajat urmeaza un program de opt ore, primind un salariu fix si bonusuri extrasalariale concretizate in bonuri de masa, asigurare medicala si, in functie de vechime si performanta, prime anuale in bani. “Bugetul net pentru bonusuri si beneficii extrasalariale este de peste 155.000 euro in acest an..In aceasta suma putem cuprinde: bonusuri trimestriale legate de performanta, bonuri de masa, asigurare medicala, prima de zi de nastere, prima de vacanta, prima de Paste si de Craciun, cursuri individuale de perfectionare, diverse comisioane.Pentru merchandiserii care au vechime de cel putin un an in companie oferim anual un bonus in bani In ceea ce priveste fidelizarea merchandiserilor, am implicat si reprezentantii clientilor, impreuna cu care decidem care sunt persoanele care merita bonusate”, adauga Neagomir.

Angajatii in cele 10 birouri regionale ale companiei beneficiaza de aceeasi remuneratie fixa, diferente existand numai la nivelul promoterilor, care castiga cu aproximativ 10 – 15% mai mult in Capitala. “Nu exista diferente salariale in ceea ce priveste cei 700 de angajati intre capitala si provincie. Pot fi campanii mai mari intr-un oras si atunci numarul de ore muncite se majoreaza”, afirma Guina.

Managerul HR crede ca politica de fidelizare prin bonusuri salariale, cresterea remuneratiei fixe, combinate cu efectele crizei au domolit fluctuatia de personal in cadrul companiei, in toate locatiile din provincie si Capitala. Daca in anul 2008 aproape 20 de merchandiseri paraseau lunar firma, aruncand fluctuatia de personal catre cifre semnificative, acum sub 10% din cei 700 de angajati sunt dispusi sa demisioneze. Mai mult, sustine Neagomir, in cazul celor 90 de angajati stabili din cadrul departamentelor, doar doua persoane au fost inlocuite in decurs de un an.

Grup Sapte prefera analizarea bazei de date si recrutarea prin cei sase angajati in departamentul de HR, evitand astfel colaborarea cu firme specializate in recrutare. “Ultima data cand am apelat la o companie de recrutare a fost acum cinci ani “, adauga Neagomir.

“In general pentru acestea apelam la firme specializate, la fel cum am facut si anul acesta atat pentru linia de management cat si pentru colegii din departamentele de implementare. Desi rezulatatele obtinute in urma acestor sesiuni au fost benefice, ne dorim ca pe viitor sa organizam si sesiuni de training cu resurse proprii”, spune Neagomir.

Afacerea Grup Sapte a inceput in urma cu zece ani in Cluj, deschizand o filiala si in Bucuresti in anul 2000. Clientii provin din toate diviziile sectorului FMCG – industria alimentara (food industry), cosmetice, bacanie etc. “In functie de vechimea clientului si de serviciul prestat, putem oferi anumite discounturi”, sustine Guina.

Guina a intrat in urma cu sapte ani in companie. A pornit ca hostess iar in anul 2008 coordona echipele BTL Bucuresti si Giurgiu. Tot in 2008 a trecut in departamentul Client Service iar de aproape o luna a obtinut functia de National Field Manager. In prezent compania testeaza piata din Bulgaria pentru a stabili fezabilitatea unei noi filiale.