Compania specializata in managementul riscului de credit Coface Romania anunta infiintarea unei platforme back-office care va acomoda 100 de persoane in departamentele de colectare a restantelor de la persoane fizice si de la companii. Recrutarea va incepe in Bucuresti in luna octombrie a acestui an si se va finaliza la sfarsitul anului 2010.
Candidatul ideal pentru o pozitie entry-level va trebui sa aiba cunostinte economice de baza si sa vorbeasca una dintre limbile din Europa Centrala si de Est.

„Pentru aceasta platforma vom angaja cu precadere vorbitori de bulgara, rusa, slovaca, ceha, poloneza, estona, letona. Scopul final este de a oferi suport tarilor din Europa Centrala si de Est. Platforma back-office va prelua functiile de baza ale echipelor din filialele Coface respective, pe serviiciile de colectare si credit information (n. red. informatii asupra conditiilor de creditare)”, a spus Oana Ochiana, Human Resources manager al Coface Romania.

Pentru acoperirea unor pozitii manageriale sau de teamleaderi vorbitori de limbi straine de nisa, compania va apela la o plaja de candidati din exterior, urmand sa recruteze cu precadere din interior doar pentru pozitiile care nu necesita cunoasterea unei limbi straine.

Perioada de angajari programata pentru toamna acestui an vine pe fondul unei perioade alerte in 2008, cand Coface a semnat contracte de munca pentru 40 de noi angajati. In 2009, numarul angajatilor Coface a ajuns la 114, dupa adaugarea a 17 noi pozitii in organigrama, in departamentele de colectare de credite. “Daca in 2008 am angajat 40 de persoane, anul acesta ritmul angajarilor a scazut. Insa, daca volumul business-ului va creste, cu siguranta ca vom angaja colegi noi pentru a face fata noilor provocari”, a completat Ochiana.

Compania sustine ca ritmul angajarilor nu a afectat nivelul salarial, acesta din urma renegociindu-se la inceputul fiecarui an. “Pana acum nu am taiat nici un beneficiu. Ca rezultat al productivitatii pe anul 2008, la inceputul anului 2009 salariile au fost majorate cu maxim 15%, in functie de evaluarile anterioare si de rezultatele departamentelor din care faceau parte ”, anunta Ochiana.

In ceea ce priveste pachetul extrasalarial, in functie de departamentele in care activeaza (in special cele operationale), angajatii primesc si bonusuri de performanta acordate lunar sau trimestrial. Se acorda tichete de masa, tichete cadou, bonusuri anuale pentru concediu - pentru angajatii cu cel putin doi ani vechime -, cursuri de limbi straine sau abonament medical la o clinica privata din Bucuresti.

Salariul mediu net al unui angajat entry-level intr-o companie specializata in managementul riscului de credite in piata se invarteste in jurul valorii de 1.200 - 1.400 de lei. “Profilul angajatului entry-level pentru Coface – in cazul ofiterului de colectare, de exemplu – include studii economice de baza, foarte bune abilitati de comunicare si persuasiune. Un entry-level poate promova pe o pozitie superioara in directa relatie cu evolutia business-ului, insa, in majoritatea cazurilor, promovarea pentru un alt post se face dupa minim un an in interiorul Coface”, subliniaza Ochiana.

Cu toate ca managerierea personalului care se ocupa de recuperare din call-center implica de obicei o fluctuatie ridicata a personalului, Hr manager-ul sustine ca situatia economica actuala cuplata cu impactul demararii unui program pentru retentia si motivarea personalului au redus fluctuatia de personal de la 15%, in 2008, la sub 2% in acest an .“Fluctuatia de personal este aproape inexistenta. De la inceputul anului nu au plecat decat 3 persoane”, spune Ochiana.

Recent, Coface Romania a bugetat 30.000 de euro pentru colaborarea cu un cabinet psihologic pentru consilierea si motivarea propriilor angajati. Programul demarat in luna august a acestui an consta in aplicarea unei serii de teste de personalitate la sediul companiei si in desfasurarea unor ore de consiliere psihologica pe probleme de serviciu, dar si personale, in cabinetul psihologic.

Consilierea psihologica este una dintre activitatile programului intitulat ”I’am happy to work at Coface” dedicat angajatilor, din care mai fac parte si alte activitati de motivare a personalului, printre care: teambuilding-uri semestriale, masaj la birou, campionat de tenis intern, seminarii de ralaxare sau petreceri de sfarsit de an. Costul mediu net pentru instruirea unui angajat variaza intre 450 si 600 de euro anual.

In 2008, compania a atins o cifra de afaceri de 6 milioane de euro. Coface Romania este lider pe piata locala in domeniul managementului riscului de credit, oferind servicii de asigurari de credit, rapoarte de credit, colectare de creante comerciale, urmarire a incasarilor, monitorizare, furnizare de date de marketing si consultanta de risc.








Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri