Medlife se afla in acest moment in procesul de recrutare pentru 150 de angajati cu formare medicala si personal de suport, non-medical. Proiectul de recrutare este parte a strategiei de expansiune a business-ului, prin deschiderea celei de-a treia hyperclinici si prin consolidarea a doua proiecte - parteneriatul cu clinica DermaStyle si infiintarea Centrului de excelenta pentru tratamentul osteoporozei si tulburarilor de menopauza.

Pana in acest moment Medlife a recrutat deja o treime din noii angajati, potrivit Roxanei Alexandrescu, director de resurse umane in cadrul companiei.

Cresterea numarului de angajati vine pe fondul unei perioade de expansiune a tipurilor de servicii oferite de Medlife. In anul 2008 au fost deschise trei hyperclinici, care, pentru a functiona la parametri optimi au nevoie de aproximativ 100 de angajati. Astfel, anul trecut au fost recrutate peste 250 de persoane pentru primele doua hyperclinici si pentru laboratorul deschis in Cluj.

„In 2009 lucram pe bugetul stabilit la finalul lui 2008. Cu alte cuvinte, stim din 2008 ce vom face in 2009 si pot stabili strategia departamentului de resurse umane si pot planifica activitatea echipei. Pentru a putea selecta personalul potrivit pentru aceste clinici, lucram pe bazele de date consolidate in ultimii doi ani si jumatate. Avem o baza consistenta de CV-uri, suntem permanent receptivi la toate recomandarile primite din intern. Am considerat ca departamentul de HR poate face fata acestor solicitari si pana in prezent nu am externalizat serviciile de recrutare catre firme specializate”, subliniaza Alexandrescu.

Inca de la inceputul anului 2009, cand criza lovea puternic economia romaneasca, recruiterii sustineau ca industria farma si companiile axate pe oferirea de servicii medicale nu aveau sa perceapa puternic efectele recesiunii.

Desi criza s-a simtit in toate industriile, Medlife a considerat ca poate suplimenta salariul fix al fiecarui angajat cu pana la 10%, in functie de evaluarea fiecaruia in parte. „Nivelul salarial se ajusteaza in prima parte a fiecarui an, in urma unei evaluari a performantelor angajatilor. Cand stabilim cresterea salariala individuala ne raportam la procentul inflatiei si la evaluarea realizata de manageri alaturi de HR”, spune directorul de resurse umane.

Spre deosebire de celelalte companii furnizoare de servicii, companiile din domeniul medical au avantajul unei cereri constante si a unei dezvoltari planificate pe termen lung, cu investitie sustenabila. In plus, unul din factorii care ofera stabilitate acestui sistem rezida in personalul recrutat – medici cu experienta, care aduc profit si care, prin stabilitatea profesiei, genereaza o fluctuatie scazuta a personalului.

„Din cei peste 900 de angajati, mai bine de 700 sunt personal de formare medicala. Restul de aproximativ 200 reprezinta personalul de suport de factura non-medicala. Fluctuatia de personal in domeniul medical este mult mai scazuta decat in celelalte companii care ofera servicii. Spre exemplu: daca fluctuatia medie lunara a personalui din Life Memorial Hospital (un segment din businessul Medlife) era de 2% in 2008, in acest moment cifrele indica o fluctuatie medie lunara de sub 1%”, explica Alexandrescu.

Politica de recrutare a Medlife cere cantarirea atenta a recomandarilor si a CV-ului candidatilor. Cei care ajung sa incheie un contract de munca sunt de obicei medici cu experienta si cunostinte, persoane care pot garanta si securiza actul medical. Media de varsta in Medlife se invarte in intervalul 37-40 de ani. „In recrutarea pentru MedLife suntem foarte atenti atunci cand selectam personal medical tanar. Incurajam dezvoltarea si specializarea tinerilor medici, dar analizam foarte atent fiecare caz in parte”, adauga Alexandrescu.

Pentru tinerii medici Medlife va deschide o scoala de imagistica, in care tinerii specialisti sa poata efectua stagii de practica alaturi de nume consacrate ale medicinei. Scoala ar putea fi deschisa la sfarsitul acestui an. In final, dintre acesti specialisti compania ar putea retine una sau doua persoane in cadrul clinicii.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri