Iata cateva sfaturi furnizate de specialistii chestionati de Business Week:

1. Mentine legatura cu fostul angajat. Fie ca este vorba de o discutie fata in fata sau de e-mail-uri, este bine sa stii ce s-a intamplat cu fostul angajat. vei afla nu numai informatii ce il privesc personal dar si noutati legate de dimanica pietei fortei de munca, de concurenta. Mai mult, vei afla cat de bine isi face treaba firma de outplacement al carui serviciu l-ai platit deja.

2. Contacteaza-ti reteaua de cunostinte – suna clientii, distribuitorii sau chiar competitorii pentru a afla daca au posturi libere pentru fostii angajati. “Inainte sa-mi las oamenii sa plece, am incercat sa contactez antreprenorii cu care aveam tangenta.”, a declarat pentru Business Week Dan Cohen, fost manager al unei firme de constructii si profesor la Cornell University, o celebra universitate americana. Una dintre masurile adoptate de Cohen a fost reducerea numarului de ore de lucru, asa incat angajatii puteau sa isi ia un al doilea loc de munca, part-time.

3. Anunta decizia de disponibilizare cu cel putin o luna inainte. O decizie de disponibilizare nu trebuie tinuta secreta fata de angajati. Dimpotriva, acesti atrebuie sa stie ce seintampla cu job-urile lor, pentru a putea actiona in consecintaa. daca vor afla dinainte vor avea suficient de mult timp sa se informeze asupra ofertelor din piata si iti vor multumi pentru deschiderea pe care ai avut-o fata de ei. Cand vremurile economice vor fi favorabile, ei vor fi primii care se vor intoarce in firma.

4. Acorda scrisori de recomandare fostilor subalterni. Unii angajatori pot considera ca disponibilizarea unei persoane are drept cauza performanta scazuta a acesteia. In asemenea conditii, o recomandare ar alunga orice dubiu asupra potentialului candidatului. In scrisoarea de recomandare managerul poate explica care au fost motivele pentru care a recurs la solutia restructurarii si care au fost atuu-rile angajatilor disponibilizati.